Peugeot wil dat je in de 308 over de nieuwste technische snufjes en opties beschikt. Daarom vernieuwt het merk de 308 en 308 SW. Dit is wat je kunt verwachten.

Opnieuw moderniseert Peugeot de 308 en 308 SW. Zo kunnen kopers en leaserijders gebruikmaken van de nieuwste technische snufjes. Het instrumentencluster bestaat voortaan uit de digitale 'i-Cockpit' van Peugeot. Dat heeft een 10 inch HD-scherm. Daarnaast is er een centraal multimedia-touchscreen. Je kunt de smartphone verbinden met Mirrorlink, Android Auto en Apple CarPlay. Ook is het systeem verbonden met TomTom Traffic voor real-time informatie.

Verder is er voor de Peugeot 308 (SW) een reeks rijhulpsystemen. Voorbeelden zijn adaptieve cruise control met Stop & Go-functie (tot 30 km/u) voor de EAT8-automaat, elektrische parkeerrem, rijstrookassistent en 180 graden achteruitrijcamera met Park Assist. Er zijn nieuwe lichtmetalen wielen leverbaar en ook de lakkleur Blue Vertigo is vers gemengd. Voor de nieuwe Blue Lease GT-uitvoering kun je het Black Pack bijbestellen. 

Peugeot 308

De opgefriste Peugeot 308 arriveert in september in de showrooms. Je kunt 'em nu al bestellen, als hatchback en stationwagon, in vier verschillende uitrustingsniveaus. Daartussen zitten drie 'tussenniveaus', in feite upgrades met een optiepack. Voor zakelijke rijders zijn vier Blue Lease-varianten leverbaar. Peugeot heeft alleen nog maar fiscale waarden (leaseprijzen) bekendgemaakt: vanaf 23.850 euro voor de 308 (Blue Lease-reeks) en vanaf 25.100 euro voor de 308 SW.

De consumentenadviesprijzen volgen nog. Rijden kan met een driecilinder 1,2 liter PureTech-benzinemotor van 110 pk en een van 130 pk. Diesel kan met de 1.5 BlueDHi 130. Standaard schakel je handmatig met zes verzetten, vanaf 130 pk is de EAT8 automatische transmissie optioneel.