Kia maakt meer informatie bekend over de nieuwe Sorento. Het model komt alleen als hybride naar Nederland. Er zijn twee versies: met en zonder stekker.

De nieuwe Kia Sorento komt eraan. Het merk gaat de grote SUV in ons land voortaan standaard aanbieden met hybride-aandrijving. Er verschijnen twee versies, de eerste is een hybride zonder stekker met 230 pk systeemvermogen. De aandrijflijn bestaat uit een 1.6 T-GDi benzinemotor, een 44 kW sterke elektromotor, een 1,49 kWh accupakket en een zestraps automaat. Optioneel levert Kia de hybride SUV met vierwielaandrijving. Later komt de Sorento ook als stekkerhybride, maar van die versie geeft Kia nog geen technische details vrij.

De Sorento staat op een nieuw platform met een 3,5 centimeter langere wielbasis. Op alle zitplaatsen is er meer zitruimte beschikbaar en de instap naar de optionele derde zitrij is ruimer geworden. De kofferbak is gegroeid naar 910 liter, de batterijen van het hybridesysteem zijn in de wagenbodem weggewerkt en hebben geen invloed op de inhoud van de laadruimte. De zevenzitsversie slikt met de achterste stoelen omlaag 821 liter bagage, met de twee zittingen omhoog blijft daar nog 187 liter van over.

De Sorento heeft een van de meest luxe interieurs die Kia ooit monteerde in een auto. Sfeerverlichting, satijnglans afwerking van de materialen, leer, speciale afwerkingsmogelijkheden en luxe opties tillen het binnenste van de Sorento naar een hoger niveau. De SUV is standaard uitgerust met een 12,3 inch groot digitaal instrumentarium, op de middenconsole is aanvullend nog een 10,25 inch touchscreen beschikbaar. Veel knoppen zijn vervangen door aanraaktoetsen.

Op het gebied van rij-assistentiesystemen is de nieuwe Sorento helemaal bij de tijd. Het model kan autonoom rijden op niveau 2, wat inhoudt dat de auto op snel- en B-wegen zelfstandig binnen de rijbaan blijft, remt en accelereert.

De prijzen van de nieuwe Sorento zijn nog niet bekend.