Vanaf het vierde kwartaal is de Citroën ë-Berlingo Van leverbaar. De elektrische bestelwagen biedt dezelfde mogelijkheden als de Berlingo op brandstof, maar mag elke milieuzone binnen.

Na de ë-Jumpy en ë-Jumper is de derde elektrische bedrijfswagen van Citroën een feit. Ook deze Citroën ë-Berlingo Van kent geen compromissen ten aanzien van laadruimte of praktische bruikbaarheid. Ondertussen beschikken chauffeurs wel over de voordelen van elektrisch rijden: stil, geen vibraties, snelle acceleratie, beperkte verbruikskosten en toegang tot alle milieuzones. 

De elektrische Berlingo Van kan later dit jaar worden besteld in de maten M en XL. De eerste is 4,40 meter lang, waarvan 1,81 meter de laadruimte is. De tweede meet 4,75 meter met 2,16 meter aan laadruimte. Je kunt twee Europallets vervoeren; de ruimte achterin bedraagt 3,3 respectievelijk 4,4 m3. Het laadvermogen bedraagt maximaal 800 kg. Voorin passen twee of drie personen.

Bereik, accupakket en elektromotor

Of je nu voor de M of XL kiest, de ë-Berlingo bestelwagen krijgt een batterijpakket van 50 kWh. Daarmee kom je, volgens de WLTP-test, tot 275 km ver. Snelladen tot 80 procent van de capaciteit kan in een half uur. De Citroën Bedrijfswagen-dealers zullen de nodige laadoplossingen aanbieden. De batterij heeft een garantie van 8 jaar of 160.000 km.

Citroën ë-Berlingo Van

De elektromotor kan 100 kW voortbrengen, wat gelijk is aan 136 pk. De topsnelheid is begrensd op 135 km/u. De Citroën ë-Berlingo Van heeft op de middenconsole een schakelaar, waarmee de rijmodus (Normal, Eco of Power) gekozen kan worden. Met de knop regel je ook de standen van de transmissie; schakelen zelf is onnodig. Via de virtuele Energy-knop op het touchscreen zijn de overige elektrische functies te bedienen. Met behulp van de MyCitroën-app kan dit ook op afstand. 

In het vierde kwartaal van 2021 start de verkoop. Dan zullen wij de prijzen communiceren.