Suzuki lanceert de S-Cross Full Hybrid met een nieuwe efficiënte aandrijflijn en standaard automatische versnellingsbak. Vanaf de tweede helft van 2022 is de nieuwe S-Cross Full Hybrid beschikbaar.

Compact, lichtgewicht, krachtig en zuinig. De nieuwe Full Hybrid-aandrijflijn is net als de Smart Hybrid volledig door Suzuki ontwikkeld. Bij de Full Hybrid werkt een elektromotor samen met een 1,5 liter viercilinder benzinemotor, waarmee zowel hybride kan worden gereden, alsook volledig elektrisch.

Techniek

Het hybride systeem verzamelt efficiënt kinetische energie en genereert elektriciteit door de motor te stoppen en de koppeling te ontkoppelen tijdens vertraging. Dit vergroot het EV-rijbereik. De Full Hybrid combineert een elektromotor met 24 kW (33 pk) met een 75 kW (102 pk) sterke 1,5 liter viercilinder benzinemotor. Het gecombineerde vermogen is 85 kW (115 pk). 

Waar de elektromotor zijn kracht direct aan de aandrijfassen levert, gaat het vermogen van de benzinemotor via een zestraps Auto Gear Shift (AGS)-automaat naar de aandrijfassen. Hiermee kan de bestuurder genieten van zowel het directe gevoel van een handgeschakelde versnellingsbak als van het gemak van een automaat. Ook hier wordt de elektromotor slim ingezet, om het schakelmoment zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Tweede helft 2022

Suzuki levert de Full Hybrid-aandrijflijn vanaf de tweede helft van dit jaar in de nieuwe S-Cross. De hybride aandrijflijn is al leverbaar in de Vitara. Standaard stuurt de aandrijflijn de kracht naar de voorwielen, maar optioneel is de Full Hybrid ook te combineren met AllGrip-vierwielaandrijving. De prijzen en specificaties van de S-Cross Full Hybrid worden later bekendgemaakt.