Toyota geeft de Hilux de GR Sport behandeling. Dat blijft niet beperkt tot uiterlijke wijzigingen. Deze sportieve Hilux presteert nog beter, dankzij lessen uit de Dakar Rally.

2022 is nog maar net van start of Toyota presenteert de Hilux GR Sport. Het is dan ook de tijd van het jaar: gisteren ging de Dakar Rally van start. En het is deze sportieve uitputtingsslag die geleid heeft tot het nieuwe topmodel. Coureur Nasser Al-Attiyah van Toyota Gazoo Racing - die in 2019 met de Hilux de meest veeleisende rally won - zegt: "Dit nieuwe model is geïnspireerd op de iconische Dakar-raceauto en biedt een nieuw niveau van rijervaring, zowel op de openbare weg als in het terrein. Hij brengt een deel van Dakar naar kopers over de hele wereld."

Dit nieuwe Hilux-model brengt een deel van Dakar naar kopers over de hele wereld

Het GR Sport-thema merk je aan de buitenkant op aan de afwijkende mistlampbehuizing en zwarte, 17 inch wielen met all-terrain banden. De grille met gaaspatroon is net als de staptreden, spatborden en handgreep op de achterklep in het zwart uitgevoerd. De sportstoelen zijn bekleed met een leder/suede-combinatie voorzien van rode perforaties en stiksels. In deze Hilux beschik je over schakelpeddels en aluminium sportpedalen. Standaard aanwezig zijn led-koplampen, dual-zone climate control, Downhill Assist Control, een Panoramic View monitor, een 800 Watt JBL-audiosysteem en een automatisch sperdifferentieel.

Verbeterde wielophanging

Eveneens belangrijk zijn de aangescherpte schokdempers. Dankzij het 'één-buis-ontwerp' (monotube schokdempers) en voorveren heb je meer controle, reactievermogen en grip. De aanpassingen komen bovenop de vorig jaar geïntroduceerde upgrades. 

Je kunt de Hilux GR Sport per direct bestellen bij de Toyota-dealers. De prijzen op 'grijs kenteken' beginnen bij 45.995 euro. De vierwielaangedreven Hilux is voorzien van de 2.8 D-4D-dieselmotor (204 pk, 500 Nm) en een automatische zesversnellingsbak. De terreinkoning kan aanhangers tot 3,5 ton trekken.