Hyundai komt volgend jaar met een 800cc driecilinder turbomotor. De i10 is het eerste model dat van de nieuwe krachtbron profiteert. De CO2-uitstoot van de i10 komt met de driecilinder onder de 100 g/km te liggen.

Het Britse tijdschrift Autocar meldt dat Hyundai volgend jaar een driecilinder motor introduceert. Deze heeft een cilinderinhoud van slechts 800cc maar perst er dankzij een turbo toch nog 90 pk uit. Dat is meer dan de huidige 1.1- en 1.25-motoren produceren.

Dankzij de compacte cilinderinhoud en de turbotechniek ligt de CO2-uitstoot onder de 100 g/km. Hyundai zal de nieuwe variant waarschijnlijk onder het milieulabel iBlue op de markt brengen. Doordat de productiekosten van de nieuwe krachtbron laag zijn zal de meerprijs ten opzichte van de 1.25 niet al te groot zijn.

Autocar meldt dat de i10 iBlue enkele geringe uiterlijke aanpassingen krijgt om onderscheid te maken met de andere i10-modellen. Na de i10 hangt Hyundai de 800cc-motor ook in andere modellen. De i20 volgt snel maar ook zustermerk Kia profiteert van de krachtbron.