Mercedes-Benz vernieuwt de tweedeurs E-Klasse-modellen. Er zijn nieuwe en verbeterde motoren en de modellen hebben een ietwat sportiever front. De Coupé en Cabriolet nemen elkaars pluspunten op het gebied van multimedia en rijhulpsystemen over.

Mercedes-Benz presenteert de opgefriste E-Klasse Coupé en Cabriolet. Met name de voorzijde is aangepast, met smallere (led-)koplampen en een 'A-vormig' design van de inmiddels bekende 'diamond'-grille. Vier nieuwe lakkleuren zijn leverbaar. De nieuwste generatie rijassistentiesystemen ondersteunen de bestuurder en leveren meer veiligheid. De standaard actieve remassistent kan in veel situaties autonoom afremmen. Ook zijn er nieuwe Intelligent Drive-functies. 

Het stuurwiel van de E-Klasse is opnieuw ontworpen als een 'intelligent' exemplaar, verkrijgbaar in lederen uitvoering of als Supersport-stuur. De functies worden bediend met touch control-knoppen. De nieuwste generatie MBUX-infotainment heeft standaard twee grote, naast elkaar geplaatste displays van 26 cm voor een 'widescreen look'. Vergroten is mogelijk. 

Motoriseringen

Mercedes brengt zowel de viercilinder benzinemotoren (197 of 258 pk) als de 6-in-lijn (272 pk) uit met geïntegreerde 48V-startdynamo. Nieuw is ook de 265 pk sterke tweeliter vier-in-lijn dieselmotor, eveneens van dit milde hybridesysteem voorzien. De startdynamo maakt niet langer deel uit van de motor, maar van de - eveneens vernieuwde - transmissie. Het systeem kan een extra 'EQ'-boost leveren. Dankzij terugwinning van energie en 'zeilen' met uitgeschakelde motor rijd je voortaan zuiniger in de E-Klasse modellen. 

De E-Klasse Coupé en Cabrio zullen straks ook te koop zijn met reguliere dieselmotorisering, als E220d (4Matic) met 194 pk en als E400d 4Matic met 340 pk vermogen. De benzinemotoren zijn schoner dankzij verbeterde nagasbehandeling. De 9G-Tronic transmissie is een stuk lichter van gewicht en heeft een hoger rendement. Dit najaar staan de nieuwkomers bij de dealer.