Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 1
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 2
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 3
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 4
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 5
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 6
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 7
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 8
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 9
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 10
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 11
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 12
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 13
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 14
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 15
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 16
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 17
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 18
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 19
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 20
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 21
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 22
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 23
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 24
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 25
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 26
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 27
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 28
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 29
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 30
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 31
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 32
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 33
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 34
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 35
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 36
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 37
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 38
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 39
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 40
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 41
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 42
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 43
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 44
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 45
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 46
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 47
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 48
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 49
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 50
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 51
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 52
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 53
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 54
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 55
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 56
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 57
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 58
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 59
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 60
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 61
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 62
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 63
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 64
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 65
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 66
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 67
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 68
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 69
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 70
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 71
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 72
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 73
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 74
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 75
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 76
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 77
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 78
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 79
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 80
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 81
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 82
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 83
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 84
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 85
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 86
Alfa Romeo Giulia 1300 TI - Foto 87
Alfa Romeo Giulia 1300 TI
1968 - 106.389 km - Benzine - Handgeschakeld - € 19.900,‑ € 19.900,‑
Stel een vraag aan
Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
- Merk en model:
- Alfa Romeo Giulia
- Uitvoering:
- 1300 TI
- Kilometerstand:
- 106.389 km
- Bouwjaar:
- 04/1968
- Prijs:
- € 19.900,‑ Wat is de prijs na inruil?
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Vermogen:
- 86 pk (63 kW)
- Carrosserievorm:
- Sedan (4-deurs)
Contactgegevens
Voorraad van deze aanbieder
Autogegevens
Algemeen
- Merk en model:
- Alfa Romeo Giulia
- Uitvoering:
- 1300 TI
- Kilometerstand:
- 106.389 km
- Bouwjaar:
- 04/1968
- Prijs:
- € 19.900,‑
- BTW/Marge:
- Marge
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
Eigenschappen
Carrosserie
- Voertuigsoort:
- Personenauto
- Carrosserievorm:
- Sedan (4-deurs)
- Kleur:
- Rood
- Laksoort:
- Basis/uni
Techniek
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Gewicht voertuig:
- 990 kg
- Laadvermogen:
- -
- Trekgewicht:
- -
- Motor:
- 1.290 cc
- Vermogen:
- 86 pk (63 kW)
Bekleding
- Materiaal:
- Skai
- Kleur:
- Zwart
Milieu
- Energielabel:
- -
- CO2-uitstoot:
- -
Brandstofverbruik
- - Stad:
- -
- - Buitenweg:
- -
- - Gecombineerd:
- -
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet
www.wimprins.nl
Bijzonderheden
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti
Alfisti opgelet! We hebben iets bijzonders voor u: een ongerestaureerde Alfa Romeo Giulia 1300 Ti uit 1968! Vindt u dat gerestaureerde oldtimers er allemaal hetzelfde uitzien en bent u op zoek naar een klassieker die zijn verhaal écht vertelt? Dan mag u deze prachtige Alfa Giulia zeker niet links laten liggen! De Italiaanse legende is sinds 2017 in Nederland en komt rechtstreeks uit een verzameling rollen. Is deze mooie en pure 1300 Ti mogelijk een waardevolle toevoeging aan uw eigen collectie heeft u altijd al een klassieke Giulia willen rijden? Kansen zijn er om ze beet te pakken!
Historie
In 1966, 4 jaar na de onthulling van de Giulia, introduceert Alfa Romeo de Giulia 1300 Turismo Internazionale: een extra sportieve versie gebaseerd op de Alfa GT 1300 Junior Coupé. De upgrade zit 'm vooral in de techniek, want de 4-cilinder lijnmotor uit de 105-serie is een stuk temperamentvoller en gaat gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak voor een sterkere performance. De karakteristieke 4-deurs "berlina" uitvoering van Alfa Romeo is uitgegroeid tot een icoon, en daar heeft de dynamische 1300 Ti een belangrijk aandeel in. Dit exemplaar verliet in 1968 de fabriekspoorten en kwam in 2017 naar Nederland. De historie vertelt ons dat de Alfa klassieker nooit is gerestaureerd. Ook niet door uw voorganger: een verzamelaar pur sang. Het maakt de auto des te meer een collectors item. Immers, welke 55 jaar oude auto vertelt het hele verhaal en is nog altijd in goede staat, zonder een keer flink te zijn strakgetrokken?
Exterieur
Chiquer dan Rosso Alfa en meer uitgesproken dan donkerblauw: het bordeauxrode lakwerk op onze 4-deurs Alfa Romeo klassieker heeft een verrassend attractieve werking op uw zintuigen. Verrassend is tevens de conditie: zowel het koetswerk zelf als de donkerrode lak vertoont geen grote sporen van nalatigheid. Hier is duidelijk met zorg mee omgegaan! En terecht, kijkend naar de tijdloze styling van de berlina. Aerodynamisch is de Giulia 1300 Ti uiteraard ook helemaal "in shape": met zijn zogenaamde "Kamm-tail" is de stroomlijn beter voor elkaar dan bij de Porsche 911 uit die tijd. En dat terwijl de 4-deurs vooral bekendstaat om zijn hoekige carrosserie! Meer karakter kunt u onmogelijk van een klassieker verwachten...
Interieur
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het interieur verraadt de rijke geschiedenis van onze Alfa Romeo Giulia. Hoe goed de cockpit ook in elkaar steekt en hoe fraai het 3-spaaks stuurwiel van bakeliet (speciaal voor de Ti-uitvoering) ook op het netvlies ligt, het kan niet voorkomen dat u hier en daar een slijtageplek gaat tegenkomen. Is dat erg? Niet als u van origineel en puur houdt. Want dat is de Giulia 1300 Turismo Internazionale helemaal! Wat verder opvalt is de cleane opzet van het zwarte instrumentenpaneel met daarin 2 grote klokken en één kleinere meter voor de "benzina". De houtafwerking doet luxe aan en de Giulia 1300 Ti opschrift op het dashboard maakt 'm zowaar nóg begerenswaardiger. Niemand mag ontgaan met wat voor Alfa Romeo hij of zij te maken heeft!
Techniek & performance
Zo elegant als Giulia 1300 Ti oogt, zo compromisloos is de techniek. Terwijl andere 1300-modellen het moesten doen met de geknepen krachtbron uit de 101-serie, staat de TurismoInternazionale dichterbij Alfa's racehistorie dankzij de toepassing van een 4-cilinder lijnmotor uit de 105-editie. Geholpen door een andere nokkenastiming en dito inductiesysteem, weet deze 1.290 cc grote Romeo in totaal 82 paarden uit het Ti-blok te persen en daarmee een topsnelheid van 190 km/h te halen. Nog lekkerder is hoe de Alfa Romeo Giulia 1300 Ti op het gaspedaal reageert: net zo hongerig als 55 jaar geleden. Daar is geen restauratieproces voor nodig!
Met hartelijke groet,
team Prins.