Ergens in 2004 zal Chrysler de nieuwe Voyager en Grand Voyager introduceren. Met nieuwe snufjes op het gebied van techniek, veiligheid en comfort, maar ook met een nieuwe dieselmotor en een automatische transmissie.


Voor de Europese markt voegt Chrysler een nieuwe dieselmotor aan het programma toe. De 2.8 viercilinder Common Rail Turbodiesel wordt voor het eerst in combinatie met een automatische transmissie in een MPV toegepast. De motor is bekend van de Jeep Cherokee en heeft een vermogen van 150 pk en een koppel van 360 Nm bij 2.100 tpm.

Stow n Go-stoelconstructie

De uiterlijke veranderingen van de MPVs zitten voornamelijk aan de voorkant. Ze hebben nu duidelijk de familiegenen van Chrysler meegekregen: een grotere grille met aan de bovenzijde het embleem en de typische Chrysler-koplampen. Van binnen zijn de wijzigingen spectaculairder. De nieuwe Stow n Go-stoelconstructie maakt het mogelijk om binnen dertig seconden de complete tweede en derde zitrij in de bodemvloer te laten verdwijnen. Een primeur voor grote MPVs, maar Opel past een vergelijkbaar systeem natuurlijk al langer toe bij haar kleinere ruimteautos. Helaas is dit mooie systeem voorlopig nog niet bestemd voor de Europese markt. Maar, we kunnen ons zo voorstellen dat daar niet lang na de introductie van de nieuwe modellen verandering in komt.