Met de i30 kondigde Hyundai een radicale vernieuwing aan van het modelgamma. De i staat volgens de Koreanen voor innovatie, inspiratie en intelligent en de letter komt voortaan terug in de typeaanduidingen van de modellen. Nu is het de beurt aan de kleinste variant, de i10.

De i10 komt in plaats van de Atos en moet Hyundai een sterke positie geven in de compacte klasse. De een wielbasis van 2,38 meter is overigens behoorlijk lang voor een auto in dat segment. De Hyundai i10 krijgt de beschikking over een 1,1-liter viercilinder benzinemotor, goed voor 67 pk vermogen en een maximumkoppel van 100 Nm.

Hyundai laat alvast weten dat er vier uitrustingsniveaus komen van de i10, namelijk D-Lite, Era, Magna en Auto. De Magna is bovendien uit te breiden met een ‘high end option pack’. De i10 beschikt standaard over onder meer stuurbekrachtiging en two-tone interieur, in de topversie behoren ook een panoramadak, keyless entry en lederen stuurwiel tot de uitrusting.