Je hebt de SsangYong SUT1 Concept. Dat is nu de Korando Sports geworden. En dat is dan weer de opvolger van de Actyon Sports. Snap je het nog?

De SUT1 debuteerde vorig jaar op de autosalon van Genève, als voorbode van een nieuwe pick-up van het herboren merk. Nu is er de productieversie, die nauwelijks afwijkt van de conceptcar. De auto volgt de Actyon Sports op maar is Korando Sports genoemd.

De keuze voor de naam Korando is begrijpelijk, het is die auto die het herstel van SsangYong markeerde. Maar goed, terug naar de auto zelf. De Korando Sports is een forse pick-up, een tegenhanger van de Nissan Navara. De laadbak komt in vele verschillende varianten beschikbaar, waaronder een geheel overdekte versie waardoor de auto oogt als een volwaardige SUV.

Onder de motorkap ligt een 2,0 liter dieselmotor, een doorontwikkeling van het blok dat nu ook in de Actyon Sports ligt. Het vermogen is gestegen naar 155 pk, dat is 13 pk meer dan nu. Het brandstofverbruik (nog niet volgens Europese specificaties) bedraagt 6,4 l/100 km (1 op 15,6). Vierwielaandrijving is een optie, standaard worden de achterwielen aangedreven. De Korando Sports komt eind dit jaar naar Nederland, prijzen zijn nog niet bekend.