Audi stelt de vernieuwde R8 supersportwagen voor. Zowel de prestaties als het exterieur zijn aangescherpt, de R8 LMS GT3 Evo-racewagen die eerder deze maand op de autosalon van Parijs debuteerde zorgde voor de inspiratie.

Audi heeft de R8 Coupé en Spyder vernieuwd. Hoewel de prestatiecijfers nog niet beschikbaar zijn kunnen we wel een voorproefje geven van wat je kunt verwachten.

De hoogtoerige, atmosferische V10-motor is bijna gelijk aan die uit de R8 LMS GT3 en GT4. Voortaan zal de krachtbron in twee varianten leverbaar zijn: naast de reguliere V10 verschijnt de V10 performance. Die is voorzien van autosporttechniek waarmee de motor in alle bochten voor voldoende wordt gesmeerd. Tegelijkertijd kan de motor lager in het chassis gehangen worden zodat het zwaartepunt van de auto laag blijft. 

Audi heeft verder het onderstel aangepast, de elektromechanische stuurbekrachtiging, het (optioneel aanwezige) Dynamic Steering en de Elektronische Stabiliteits Controle. De R8 heeft nu een kortere remweg, van 100-0 km/u scheelt dit 1,5 meter. Afhankelijk van de te bestellen motor zijn drie extra rijmodi beschikbaar: Dry, Wet en Snow.

Standaard komt de nieuwe R8 met 19 inch lichtmetalen wielen, exemplaren van 20 inch zijn eveneens beschikbaar. De 'Singleframe'-grille is breder en platter geworden. Andere uiterlijke aanpassingen betreffen de luchtinlaten, frontsplitter en het rooster achteraan.

De nieuwe prijzen worden bekendgemaakt zodra de vernieuwde R8 Coupé en Spyder begin 2019 in de verkoop gaan. Snel daarna worden de bestelde auto's afgeleverd. De lakkleuren Kemora Gray en Ascari Blue zijn nieuw. Er zijn drie exterieurpakketten bij te bestellen. Ook kan de sportauto gepersonaliseerd worden via het Audi Exclusive-programma.