Peugeot heeft er weer een elektrisch aangedreven bestelbus bij, de e-Partner. De compacte EV wordt verkrijgbaar in twee lengtevarianten. 

Van de International Van of the Year 2019, de Peugeot Partner, verschijnt ook een variant die elektrisch rijdt. De elektromotor die 100 kW (134 pk) vermogen en 260 Nm koppel kan produceren kan een topsnelheid bereiken van 130 km/u. Het accupack kent een capaciteit van 50 kWh. Daarmee zou maximaal 275 km ver gereden kunnen worden; dit WLTP-cijfer moet echter nog worden goedgekeurd. 

Standaard levert Peugeot de e-Partner met een on-board 11 kW-driefaselader. De bedrijfswagen kan opgeladen worden aan een regulier stopcontract, wallbox of snellader. Tot 80 procent bijladen aan een 100 kW-snellader kan binnen 30 minuten. Het accupack, dat onder de vloer is geplaatst, zou altijd op de optimale temperatuur zijn. Dat is om het laden snel te laten verlopen, maar ook voor een optimale actieradius en langere levensduur van de batterijen. 

Peugeot e-Partner

Op de middenconsole bevindt zich de 'e-Toggle' bedieningsknop voor de transmissie. Daarnaast kan de bestuurder kiezen uit drie rijmodi en twee remmodi, die invloed hebben op de actieradius en energieterugwinning. Nieuw voor de Partner is een elektronische parkeerrem. Afhankelijk van het uitrustingsniveau zijn de stoelen te verwarmen en de cabine vooraf op temperatuur te brengen. 

Laadruimte

De elektrische variant van de Peugeot Partner doet niet onder voor z'n brandstof aangedreven broeders. De bedrijfsswagen meet in de lengte 4,40 meter (Standard) of als Long-versie 4,75 meter. Voorin voorziet de Multiflex-bank in drie zitplaatsen of twee met 500 liter extra laadvolume. In de laadcabine past 3,8 respectievelijk 4,4 m3 aan spullen met een maximaal gewicht van 800 kg. Ook kun je met de e-Partner een aanhanger trekken, tot 750 kg. De draaicirkel bedraagt slechts 10,8 meter.