Volvo Cars meldt een wereldwijde verkoop van 60.398 auto's in mei, een stijging van 31% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De volledig elektrische auto's van het bedrijf droegen het meest bij aan de groei, met een stijging van 196% in deze periode. Bovendien werden de cijfers van mei 2022 negatief beïnvloed door een lagere productie als gevolg van de beperkingen in de toeleveringsketen vorig jaar.

In de eerste vijf maanden van het jaar bedroeg de verkoop van Volvo Cars 275.312 auto's, een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode in 2022.

De verkoop van Volvo Cars' Recharge-modellen van volledig elektrische en plug-in hybride auto's steeg in mei met 55%, goed voor 40% van alle Volvo's die in die maand wereldwijd werden verkocht. Het aandeel volledig elektrische auto's bedroeg 18%.

In Europa werden in mei 26.272 auto's verkocht, een stijging van 40% ten opzichte van vorig jaar. Het aandeel Recharge-modellen bereikte 63% van de totale verkoop in de regio en het aandeel volledig elektrische auto's kwam uit op 29%. Volvo behoudt plaats acht, met een marktaandeel van 6% in de maand en 5,13% YTD.

In Nederland is Volvo ook de afgelopen maand het nummer één premium merk. Volvo is het nummer vijf merk van Nederland in de maand en tot op heden weet Volvo de nummer één positie in de ‘stekker’ markt te behouden. De Volvo XC40 is het nummer vier model van Nederland in de maand en staat over de afgelopen vijf maanden op nummer drie. De Volvo XC40 Recharge Pure electric tenslotte, is de nummer twee EV van Nederland.

De verkoop in de VS steeg in mei met 14% tot 10.723 auto's. Het aandeel Recharge-modellen bereikte 28% van de totale verkoop en de verkoop van volledig elektrische auto's steeg met 66% ten opzichte van vorig jaar.

In China werden 14.121 auto's verkocht, een stijging van 49% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De verkoop van de Recharge-modellen van Volvo Cars steeg met 116%, goed voor 8% van de totale verkoop in China.

In mei was de Volvo XC60 het bestverkochte model met een verkoop van 18.052 auto's (2022: 15.117), gevolgd door de XC40 met een totale verkoop van 17.596 auto's (2022: 12.097) en de XC90 met 9.058 auto's (2022: 8.790).