Na de hybride en de volledige elektrische uitvoering van de Hyundai Ioniq volgt binnenkort de Plug-in Hybrid. Die kan in theorie 63 kilometer volledig elektrisch rijden. Dat en meer specificaties heeft Hyundai nu bekend gemaakt.
De Hyundai Ioniq-familie is compleet als de Plug-in Hybrid er binnenkort bij komt. De belangrijkste specificaties van die uitvoering zijn nu definitief gemaakt. Hyundai gaf eerder al informatie vrij, maar de definitieve cijfers zijn nog wat gunstiger. De Ioniq Plug-in Hybrid heeft dezelfde 105 pk sterke 1,6 liter GDI benzinemotor als Ioniq Hybrid, de elektromotor produceert 45 kW (61 pk) vermogen. Het belangrijkste verschil met de stekkerloze hybride is dat het accupakket van de Plug-in Hybrid groter is, namelijk 8,9 kWh. Daarmee kan de auto in theorie 62 kilometer op alleen elektriciteit rijden.
Hyundai geeft een gecombineerd verbruik op van 1,1 l/100 km (1 op 90,9), maar het spreekt voor zich dat je die waarde alleen kunt halen als je heel veel kilometers elektrisch rijdt. De bijbehorende CO2-uitstoot is 26 g/km. Schakelen gebeurt in de Ioniq Hybrid met een zestraps DCT-automaat met dubbele koppeling.
De prijzen van de Ioniq Plug-in Hybrid zijn helaas nog niet bekend. We verwachten de nieuwe uitvoering voor het eind van het jaar in de Nederlandse showrooms.
Aanraders