Opel presenteert nog dit jaar een nieuw studiemodel, waarmee het merk zijn ontwerpvisie voor de komende jaren laat zien. Vanaf halverwege 2020 moeten alle nieuwe Opels die worden uitgebracht de nieuwe ontwerptaal dragen.
Opel wil meer ‘Duitsheid’ uitstralen met zijn auto’s. Het is een van de uitgangspunten voor de nieuwe ontwerptaal van het merk. Opel borduurt voort op de huidige lijn, maar wil nog meer de kernwaarden van het merk uitstralen. Die merkidentiteit bestaat uit drie pijlers: Duits, benaderbaar en tegelijkertijd opwindend.
Vanaf halverwege 2020 moeten alle Opels die op de markt komen volgens de nieuwe ontwerpfilosofie zijn vormgegeven. Nog dit jaar presenteert Opel een studiemodel dat symbool staat voor waar het Duitse merk naar toe wil.
Het merk laat nu alvast een teaser zien van het studiemodel en legt daarbij de nadruk op de 'hoofdlijnen' die elke Opel straks aan de voorkant heeft. Het logo staat daarbij in het midden van een soort kruis, dat horizontaal wordt ingetekend door de led-dagrijverlichting en verticaal door vouwen in de bumper en motorkap.
Aanraders