Peugeot zet de 508 in het zonnetje op de Autosalon van Parijs. Niet de Berline, want die kennen we al, maar de SW en de hybride-uitvoering.

Peugeot maakt het assortiment van de nieuwe 508 op de autosalon van Parijs in één klap compleet. Het merk presenteert hier de SW - de stationwagon-uitvoering - en de plug-in hybrideversie. Voor beide nieuwe varianten zijn de verwachtingen hooggespannen, ook in Nederland. De woordvoerster van het merk vertelt: “We verwachten veel van de plug-in hybride, zeker ook op de zakelijke markt. Steeds meer leaserijders zijn gebonden aan een CO2-restrictie en met een plug-in hybride heb je daar geen last van.” De hybridetechniek is ‘vers van de pers’: “Zelfs voor onze PR-afdeling was het last-minute. We willen deze auto’s per se laten zien in Parijs, dit is hét moment.” Door het vroege nieuwsmoment duurt dan ook nog even voordat je de 508 (en 3008) Plug-in Hybrid kunt kopen, in het najaar van 2019 start het merk met de leveringen.

De komst van de plug-in zorgt er overigens niet voor dat Peugeot diesels de deur uit doet: “Wij zeggen niet: alle diesels moeten verdwijnen. Zolang het kan, blijven we ze aanbieden want we willen mensen een keuze geven. Bovendien behoren onze BlueHDi-motoren tot de schoonste diesels die je op dit moment kunt krijgen.”

De hybride aandrijflijn komt niet alleen in de 508 Berline maar ook in de 508 SW, de nieuwe stationwagonversie die ook in Parijs debuteert. De kofferbakinhoud van de SW is 530 liter, slechts 30 liter minder dan die van het uitgaande model. Dat is knap als je bedenkt dat de auto korter is en het design veel dynamischer. De eerste prijzen van de 508 SW zijn al bekend, ze beginnen bij 61.790 euro voor de rijk uitgeruste First Edition met benzinemotor.