Peugeot presenteert de nieuwe Partner. Het is de bedrijfswagenversie van de Rifter, die eerder dit jaar al werd onthuld.
De Partner blijft gewoon Partner. Peugeot presenteerde eerder dit jaar de personenautoversie die is omgedoopt tot Rifter, maar de nieuwe generatie van de bestelwagen blijft Partner heten. En die neemt een aantal nieuwigheden uit de Rifter over, zoals de i-Cockpit met klein stuur en hoog geplaatst instrumentenpaneel, een 8 inch groot aanraakscherm met het nieuwste infomediasysteem en diverse rijhulpsystemen. Zo kan de Partner onder andere voorzien worden van een dodehoeksensor, een vekeersbordenlezer, lane assist, een noodremsysteem en automatisch grootlicht. Specifiek voor de Partner voegt Peugeot daar Surround Rear Vision aan toe, een optie waarmee je door middel van camera’s in de spiegel rechts en in de achterdeur dode hoeken in de gaten kunt houden tijdens het manoeuvreren.
Net als zijn broertjes van Citroën en Opel is de Peugeot Partner leverbaar in twee lengtevarianten: 4,40 meter en 4,75 meter. De laadruimte varieert tussen de 3,30 en 3,90 kubieke meter, het laadvermogen tussen de 650 en 1.000 kilogram. In het laadgedeelte zijn zes sjorogen, een 12V-aansluiting en led-verlichting aangebracht, optioneel wordt de Partner geleverd met een of twee schuifdeuren.
Peugeot heeft vier motoren klaarstaan voor zijn nieuwe bedrijfswagen, waarvan drie diesels met vermogens van 75, 100 en 130 pk. De enige benzinemotor is de 1.2 PureTech met 110 pk. Naast de reguliere uitvoering biedt Peugeot de Grip-versie aan, met extra bodemspeling, mud&snow-banden, een ESP-gestuurd gripsysteem en laadruimtebescherming.
De nieuwe Partner komt in november naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.
Aanraders