Na de aankondiging dat het sportieve GSi-label terugkeert bij Opel volgt nu de onthulling van het eerste nieuwe GSi-model, de Insignia. Een indrukwekkend uiterlijk en een turbomotor met 260 pk moeten de drie letters glans geven.
Opel onthult de Insignia GSi. Het is de opvolger van de Insignia OPC, maar zo’n beetje alles is anders. Zo is de Insignia GSi 160 kilo lichter en heeft hij een viercilinder turbomotor in plaats van een V6. De 2.0 turbomotor hoest 260 pk vermogen en 400 Nm koppel op, dat is 65 pk en 35 Nm minder dan voorheen maar Opel belooft dat het nieuwe model sneller is op de beroemde Duitse Nürburgring. Dat is te danken aan het lagere gewicht en het verbeterde onderstel. Vergeet ook de nieuwe achttraps automaat niet, die sneller schakelt dan de oude met zes versnellingen.
De nieuwe Insignia GSi heeft een instelbaar FlexRide-onderstel, met kortere veren en aangepaste dempers voor een sportievere rijbeleving en een betere wegligging. Middels de rijstanden Standard, Sport en Tour kun je de mate van sportiviteit van het onderstel, de versnellingsbak en de motor beïnvloeden. Andere technische verbeteringen zijn de Brembo-remmen met vier zuigers en vierwielaandrijving.
De Insignia GSi is te herkennen aan de indrukwekkende voorbumper met grote luchtinlaten, de 20 inch wielen, de achterspoiler en de gewijzigde achterbumper. Binnenin zijn sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen te vinden.
De Insignia GSi maakt z’n debuut op de autoshow van Frankfurt in september en komt in het vierde kwartaal van dit jaar Nederland. De prijs is nog niet bekend.
Aanraders