Volvo doet iets bijzonders. Op de vakbeurs Automobility LA toont het merk geen auto’s op zijn stand.

Naar een autoshow gaan en geen auto’s laten zien. Volvo trekt ongetwijfeld de aandacht op de vakbeurs Automobility LA volgende week met deze opvallend move. Het merk toont slechts een display met daarop de tekst: “This is not a car.” Volvo geeft hiermee naar eigen zeggen inhoud aan de veranderende auto-industrie. “Tegenwoordig is het belangrijker hoe een consument een automerk ervaart dan de hoeveelheid chroom en leder en het motorvermogen van de modellen”, zo staat te lezen in de aankondiging van het merk.

Volvo presenteert op de beurs wél zijn visie op autodelen, autonoom rijden en ontwikkelingen zoals ‘in car delivery’. Het merk ziet de auto in de toekomst niet meer alleen als een apparaat om van A naar B te komen, maar als een omgeving die multifunctioneel is. Daarom zoekt het merk de samenwerking met partners als Google en Amazon, om de functies van de auto uit te kunnen breiden.

Het merk presenteerde vorig jaar de 360c Concept, een auto-interieur zoals dat er in de toekomst volgens Volvo uit zou kunnen zien. Dat interieur is wél te zien op de autoshow, waarmee er toch nog een beetje auto op de stand van Volvo is te vinden.