Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 1
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 2
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 3
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 4
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 5
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 6
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 7
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 8
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 9
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 10
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 11
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 12
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 13
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 14
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 15
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 16
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 17
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 18
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 19
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 20
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 21
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 22
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 23
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 24
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 25
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 26
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 27
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 28
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 29
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 30
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 31
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 32
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 33
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 34
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 35
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 36
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 37
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 38
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 39
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 40
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 41
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 42
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 43
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 44
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 45
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 46
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 47
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 48
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 49
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 50
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 51
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 52
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 53
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 54
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 55
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 56
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 57
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 58
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 59
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 60
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 61
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 62
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 63
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 64
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 65
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 66
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 67
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 68
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 69
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 70
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 71
Alfa Romeo GTV 2.5 V6 - Foto 72
Alfa Romeo GTV 2.5 V6
1984 - 106.428 km - Benzine - Handgeschakeld - € 29.900,‑ € 29.900,‑
Stel een vraag aan
Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
- Merk en model:
- Alfa Romeo GTV
- Uitvoering:
- 2.5 V6
- Kilometerstand:
- 106.428 km
- Bouwjaar:
- 03/1984
- Prijs:
- € 29.900,‑ Wat is de prijs na inruil?
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Vermogen:
- 160 pk (118 kW)
- Carrosserievorm:
- -
Highlights
- Lichtmetalen velgen
Contactgegevens
Voorraad van deze aanbieder
Autogegevens
Algemeen
- Merk en model:
- Alfa Romeo GTV
- Uitvoering:
- 2.5 V6
- Kilometerstand:
- 106.428 km
- Bouwjaar:
- 03/1984
- Prijs:
- € 29.900,‑
- BTW/Marge:
- Marge
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
Eigenschappen
Carrosserie
- Voertuigsoort:
- Personenauto
- Carrosserievorm:
- -
- Kleur:
- Grijs
- Laksoort:
- Metallic
Techniek
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Gewicht voertuig:
- 1.225 kg
- Laadvermogen:
- -
- Trekgewicht:
- 900 kg
- Motor:
- 2.492 cc
- Vermogen:
- 160 pk (118 kW)
Bekleding
- Materiaal:
- Stof
- Kleur:
- Licht grijs
Milieu
- Energielabel:
- -
- CO2-uitstoot:
- -
Brandstofverbruik
- - Stad:
- -
- - Buitenweg:
- -
- - Gecombineerd:
- 10,80 l/100km (1 op 9,3 km)
Highlights
- Lichtmetalen velgen
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet
www.wimprins.nl
Bijzonderheden
Algemene informatie
Technische informatie
Koppel: 213 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 54 liter
Acceleratie (0-100): 8,3 s
Topsnelheid: 205 km/u
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 4
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 37 - € 41 per kwartaal
Alfa Romeo GTV6
Regelrecht afkomstig van een klassieke Alfa liefhebber: deze fraaie GTV6 mét kundig uitgevoerde motorupgrade is maar liefst 15 jaar in handen geweest van één en dezelfde verzamelaar. En een verzamelobject is het zeer zeker! De Alfa GTV6 verkeert in keurig nette staat en biedt spectaculair veel rijplezier. Niet in de laatste plaats vanwege de 3,5 liter 6-cilinder in het front... De stoere coupé werd samen met nog een partij Alfa Romeo klassiekers ingeruild bij Prins. Probeer uw afspraak in Nunspeet dus vooral lekker ruim te plannen, voor het geval u nog even wilt blijven plakken...
Historie
De Alfa Romeo GTV6 betreft de 3-deurs Alfetta GT met V6-motor. Kortom, de combinatie zoals liefhebbers de Italiaan het liefste zien. Zijn designmeester komt uiteraard uit eigen land en is een bekende: Giorgetto Giugiaro. Ons zilveren pareltje was al sinds 2008 in handen van zijn voormalig eigenaar. En dat begrijpen we, want na de upgrade van 2,5 naar 3,5 liter motorinhoud is de Alfa GTV6 een nóg begerenswaardigere machine. We wisten niet dat het kon! Niemand minder dan roemrucht Alfa specialist Sam van Lingen is verantwoordelijk voor de 6-cilinder boost. Zo weet u zeker dat de modificatie tot achter de komma klopt.
Exterieur
Weinig auto's zo karaktervol als de Alfa Romeo GTV6. Het slanke coupé-design is zo onmiskenbaar en iconisch als dat van een Porsche 911. Met als voornaamste verschil dat de Italiaan een stuk betaalbaarder én praktischer is. De daklijn loopt dan ook minder snel af, terwijl het verloop naar de achterkant wel een stuk abrupter is. De knik naar beneden is erg scherp en 'leunt' zelfs een tikje naar binnen. Daarmee volgt de achterzijde het front op, dat al net zo'n hoekige belijning kent. Verder laat het ontwerp zich kenmerken door 2 dubbele ronde koplampen met daartussen een brede grille, een heuse 'powerdome' c.q. verhoging in de motorkap en opvallend veel glaswerk aan de zijkanten voor uniek veel zicht rondom. Zo kunt u goed zien wie u allemaal voorbijraast... Het zilvergrijze lakwerk heeft een tijdloze stijl en verkeert in prima staat. De extra grote Ronal-imitatie wielen ogen wat dat betreft een stuk stoerder, waardoor de uitstraling mooi in harmonie is.
Interieur
Het Alfa GTV6 interieur kleurt antraciet gecombineerd met zwart. De stoelen hebben een sportieve vorm voor meer zijdelingse steun en de overall conditie van de stoffen bekleding, het lederen stuurwiel, dashboard en de overige afwerking is heel netjes te noemen. Het instrumentenpaneel is breed, hoekig en zit barstensvol interessante tellers + meters. Lekker old school! De vloermatten bevatten grote Alfa Romeo logo's en dat is zeer terecht, want dit is een klassieker om trots op te zijn! Minder periode-correct dan de ventilatiebediening en tuimelschakelaars is de Kenwood MP3-speler met Sony Xplod deurspeakers. En tóch klinkt onze GTV6 als muziek in de oren...
Techniek
Neem dat vooral heel letterlijk, want redenen om het prima klinkende audiosysteem een paar toontjes lager te laten zingen is natuurlijk de sound van de opgepompte 3,5 liter Alfa Romeo V6. De motor ging er dankzij Sam van Lingen dus met een volle liter op vooruit. Vol klinkt de krachtbron ook; die roffel is tamelijk verslavend en minder goed voor uw rechtervoet... Maar daar bent u natuurlijk ook liefhebber voor! Exacte specificaties zijn opvraagbaar, echter meer dan de standaard 160 pk levert onze 6-cilinder GT natuurlijk altijd. Tel daarbij op de fantastische wegligging plus uitstekende gewichtsverdeling, en na 40 jaar is deze Alfa nog steeds de pure rijdersauto die het altijd al was. Nu bij Prins!
Met vriendelijke groet,
team Prins.