BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 1
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 2
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 3
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 4
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 5
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 6
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 7
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 8
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 9
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 10
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 11
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 12
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 13
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 14
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 15
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 16
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 17
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 18
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 19
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 20
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 21
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 22
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 23
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 24
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 25
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 26
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 27
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 28
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 29
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 30
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 31
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 32
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 33
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 34
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 35
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 36
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 37
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 38
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 39
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 40
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 41
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 42
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 43
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 44
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 45
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 46
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 47
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 48
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 49
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 50
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 51
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 52
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 53
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop - Foto 54
BMW Z8 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop
2001 - 72.557 km - Benzine - Handgeschakeld - € 207.500,‑ € 207.500,‑
Stel een vraag aan
Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
- Merk en model:
- BMW Z8
- Uitvoering:
- 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop
- Kilometerstand:
- 72.557 km
- Bouwjaar:
- 05/2001
- Prijs:
- € 207.500,‑ Wat is de prijs na inruil?
- Wegenbelasting:
-
Vanaf € 75,33 p/mnd
(Kies provincie)
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Vermogen:
- 400 pk (294 kW)
- Carrosserievorm:
- Cabriolet (2-deurs)
Deze BMW Z8 heeft
- garantie, vraag de aanbieder naar de voorwaarden.
Highlights
- ABS
- Airbags
- Airconditioning
- Audiosysteem
- Centrale deurvergrendeling
- Cruise control
- Elektrisch bedienbare ramen
- Lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen
- Navigatiesysteem
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
Contactgegevens
Voorraad van deze aanbieder
Autogegevens
Algemeen
- Merk en model:
- BMW Z8
- Uitvoering:
- 5.0 | NL-geleverd | Stoelverw. | Hardtop
- Kilometerstand:
- 72.557 km
- Bouwjaar:
- 05/2001
- Prijs:
- € 207.500,‑
- BTW/Marge:
- Marge
- Wegenbelasting:
-
Vanaf € 75,33 p/mnd
(Kies provincie)
Deze BMW Z8 heeft
- garantie, vraag de aanbieder naar de voorwaarden.
Eigenschappen
Carrosserie
- Voertuigsoort:
- Personenauto
- Carrosserievorm:
- Cabriolet (2-deurs)
- Kleur:
- Zwart
- Laksoort:
- Basis/uni
Techniek
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Handgeschakeld
- Gewicht voertuig:
- 1.590 kg
- Laadvermogen:
- -
- Trekgewicht:
- -
- Motor:
- 4.941 cc
- Vermogen:
- 400 pk (294 kW)
Bekleding
- Materiaal:
- Leder
- Kleur:
- Zwart / Beige
Milieu
- Energielabel:
- -
- CO2-uitstoot:
- 358 g/km
Brandstofverbruik
- - Stad:
- -
- - Buitenweg:
- -
- - Gecombineerd:
- 14,90 l/100km (1 op 6,7 km)
Highlights
- ABS
- Airbags
- Airconditioning
- Audiosysteem
- Centrale deurvergrendeling
- Cruise control
- Elektrisch bedienbare ramen
- Lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen
- Navigatiesysteem
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet
www.wimprins.nl
Bijzonderheden
Algemene informatie
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u
Verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 22,3 l/100km (1 op 4,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,6 l/100km (1 op 9,4)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 6
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
BMW Z8
Een uniek concept. Een unieke verschijning. Een uniek, origineel Nederlands geleverd aanbod van Prins: deze BMW Z8 is in alle opzichten een zeldzaamheid! Het design, de techniek en dan is de oplage ook nog eens zo gelimiteerd als het maar kan. Toch is de rijervaring het voornaamste aspect waarmee dit BMW Z-model zich onderscheidt: aangedreven door een 400 pk sterke 4,9 liter V8, gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie, biedt de roadster gegarandeerd spektakel. Zo worden ze tegenwoordig niet meer gebouwd! Dit prachtexemplaar komt rechtstreeks bij een trouwe Prins klant c.q. enthousiaste verzamelaar vandaan met een zwak voor bijzondere auto's. Daar is onze Z8 er duidelijk één van...
Exterieur
De Z8 is een BMW als geen ander? Klopt. De knappe roadster werd namelijk getekend door niemand minder dan Henrik Fisker: u weet wel, de oprichter van het gelijknamige automerk, geroemd om zijn eigentijdse designs. De Deen nam de iconische BMW 507 uit de jaren 50 als referentie en baseerde hier het lijnenspel op van het eerste Z8 prototype. Zijn naam: Z07. De link naar 007 was nu wel érg makkelijk gemaakt! James Bond reed een zilveren exemplaar in "The World Is Not Enough", maar in het echte leven hoeven we geen rekening te houden met hoe een kleur het doet op het witte doek. Daarom heeft zwart onze persoonlijke voorkeur. Het elegante karakter en de vele verchroomde details van de Z8 komen er namelijk nóg beter mee tot hun recht. De relatief hooggeplaatste lichtunits en brede, platte grille zijn typische Fisker features, maar verwijzen ook naar de BMW 507 klassieker. Een dubbele voltreffer dus, deze Z8! De flinterdunne achterlichten zijn voorzien van innovatieve neon-technologie, bekend om hun snellere reactietijd bij het indrukken van het rempedaal. Al zijn er maar weinig die in de buurt zullen komen van de bloedsnelle roadster...
Interieur
Dat de Z8 een nagenoeg ongewijzigde concept car is, wordt tevens duidelijk bij het zien van het gedurfde interieur. De centrale positie van de analoge tellers midden op het dashboard is al bijzonder te noemen, laat staan in een BMW. Ook het minimalistisch vormgegeven stuurwiel, voorzien van een typisch jaren 50 ontwerp, bleef intact. Al moest de productieversie het met één set aluminium spaken minder doen. Elke Z8 beschikt over een lederen binnenwerk. Dit exemplaar heeft een beige kleurstelling en die staat de BMW beeldig. Ook mooi is hoe de (hoogglans) zwarte finish van de bovenzijde van het dashboard optisch doorloopt in de lederen deurpanelen. De buitenste randen van de lederen stoelen plus de hoofdsteunen zijn eveneens zwart uitgevoerd, waardoor er een aangenaam contrast en dito balans wordt gecreëerd door de gehele cockpit. Retro voelde nog nooit zó tijdloos. Dus natuurlijk prijkt die Z8 badge met trots tussen de zetels in!
Opties & extra's
Hoe mooi en hoe luxe deze toekomstig klassieker ook aandoet, over de verdere aankleding kunnen we tamelijk kort zijn. BMW koos er namelijk voor om werkelijk álles standaard te maken, waardoor elke Z8 in basis even compleet is. Inclusief elektrische én verwarmbare stoelen. U komt dus onmogelijk iets tekort aan boord van de Z-legende. Precies zoals het hoort.
Techniek & performance
Ja, er zijn BMW's uit de moderne tijd die de legendarische Z8 qua performance de baas zijn. Maar bieden ze ook net zoveel pret? Voorin de lange neus ligt een heerlijke V8. De inhoud van bijna 5 liter en de afwezigheid van turbo's of andere hulpsystemen is tegenwoordig klassiek te noemen. Een tikkeltje ondeugend zelfs, want de 8-cililinder zou in de moderne tijd veel meer beperkt worden door allerlei regelgevingen. Ouderwets fijn is tevens de sound van de potente aandrijflijn. Deze BMW behoort nog tot een generatie waarbij power gehoord mocht worden! Gelukkig komt het opzwepende geluid overeen met de prestaties: accelereren van 0 naar 100 km/h kan in 4,7 seconden en zonder begrenzer is de magische 300 km/h zeker haalbaar. Zo hard hoeft u echter niet te gaan om de handgeschakelde 6-bak te kunnen waarderen. Van zweetdruppeltjes zal er niet gauw sprake zijn, maar een beetje werken om de achterwielaangedreven BMW Z8 in het juiste spoor te houden moet u wel! Daar is toch helemaal niets mis mee...?
Met vriendelijke groet,
team Prins.