Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 1
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 2
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 3
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 4
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 5
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 6
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 7
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 8
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 9
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 10
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 11
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 12
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 13
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 14
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 15
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 16
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 17
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 18
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 19
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 20
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 21
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 22
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 23
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 24
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 25
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 26
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 27
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 28
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 29
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 30
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 31
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 32
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 33
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 34
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 35
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 36
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 37
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 38
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 39
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 40
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 41
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 42
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 43
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 44
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 45
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 46
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 47
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 48
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 49
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 50
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 51
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 52
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 53
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 54
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 55
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 56
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 57
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 58
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 59
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 60
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 61
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 62
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 63
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 64
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 65
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 66
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 67
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 68
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 69
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 70
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 71
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 72
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 73
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 74
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 75
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 76
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 77
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 78
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 79
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 80
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL - Foto 81
Mercedes-Benz 200-serie 250 SL
1968 - 52.384 km - Benzine - Automaat - € 107.500,‑ € 107.500,‑
Stel een vraag aan
Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
- Merk en model:
- Mercedes-Benz 200-serie
- Uitvoering:
- 250 SL
- Kilometerstand:
- 52.384 km
- Bouwjaar:
- 07/1968
- Prijs:
- € 107.500,‑ Wat is de prijs na inruil?
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Automaat
- Vermogen:
- 150 pk (110 kW)
- Carrosserievorm:
- Cabriolet (2-deurs)
Highlights
- Lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen
Contactgegevens
Voorraad van deze aanbieder
Autogegevens
Algemeen
- Merk en model:
- Mercedes-Benz 200-serie
- Uitvoering:
- 250 SL
- Kilometerstand:
- 52.384 km
- Bouwjaar:
- 07/1968
- Prijs:
- € 107.500,‑
- BTW/Marge:
- Marge
- Wegenbelasting:
- Vrijgesteld
Eigenschappen
Carrosserie
- Voertuigsoort:
- Personenauto
- Carrosserievorm:
- Cabriolet (2-deurs)
- Kleur:
- Blauw
- Laksoort:
- Basis/uni
Techniek
- Brandstof:
- Benzine
- Transmissie:
- Automaat
- Gewicht voertuig:
- 1.400 kg
- Laadvermogen:
- -
- Trekgewicht:
- -
- Motor:
- 2.470 cc
- Vermogen:
- 150 pk (110 kW)
Bekleding
- Materiaal:
- Leder
- Kleur:
- Donker blauw
Milieu
- Energielabel:
- -
- CO2-uitstoot:
- -
Brandstofverbruik
- - Stad:
- -
- - Buitenweg:
- -
- - Gecombineerd:
- -
Highlights
- Lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet
www.wimprins.nl
Bijzonderheden
Mercedes-Benz 250 SL automaat
Hij zou maar onderdeel zijn van een unieke verzameling, deze schitterende Mercedes-Benz 250 SL uit 1968. Het 'overkwam' ons toen we de klassieke Benz samen met andere collectors items inruilden. Het eerste dat opvalt is de bijzonder chique kleurstelling: 3-delig blauw. Zelfs in vuilniszakken grijs zou de iconische Duitser nog genoeg aantrekkingskracht hebben, maar dit is toch wel extra fraai. Stijlvol als de Mercedes 250 SL is, zouden we de techniek niet eens bespreekbaar hoeven maken. Al vinden we het feit dat dit een krachtigere versie betreft van de 230 SL, wel degelijk noemenswaardig. Qua comfort ging de Mercedes Sport Leicht er ook op vooruit, want ons exemplaar heeft zowel voor als achter schijfremmen. Tsja, alsof u nu nog gestopt kunt worden op weg naar Nunspeet...
Historie
De Mercedes-Benz 250 SL behoort tot de W113-serie en betreft de 2e generatie SL-Klasse. In tegenstelling tot zijn voorganger, waarvan topmodel "Gullwing" een coupé was, is de W113 altijd een convertible. Daarmee werd een belangrijke basis gelegd voor toekomstige modellen, want van de dakloze configuratie is de Mercedes SL hierna nooit meer afgestapt. Als er één auto is die ons kan doen geloven dat 's werelds mooiste auto's niet enkel in Italië worden gefabriceerd, dan is het deze wel. Toch werd juist in dit land de Duitser gerestaureerd en valt er wellicht links en rechts een tikje Italiaanse flair te bespeuren. Je kunt het minder treffen...
Exterieur
De SL W113 is een stuk strakker gelijnd dan zijn iconische voorganger. Ook dit is een trend die Mercedes sindsdien in de SL-Klasse is blijven voortzetten, sowieso tot en met generatie 6. De huidige SL lijkt iets meer gelijkenissen te vertonen met het oer-model, de W121. Wat de getoonde serie onderscheidend maakt zijn onder andere de verticaal gepositioneerde koplampunits, waardoor er extra ruimte ontstaat voor een enorm brede grille. Verder is onze ster onder de klassieke cabriolets mooi slank van vorm en legt de donkerblauwe carrosserie het accent op de tijdloze elegantie van de Mercedes SL. Een bijpassende blauwe soft-top, shiny chroomwerk en witte randen op de banden maken van de 250 SL een bijzondere classy verschijning. Let ook op de kappen in het hart van de wielen: hier keert het blauw terug, omringd door chroom.
Interieur
Prachtig detail is dat het stuurwiel precies dezelfde opzet heeft als de wielen: een donkerblauw hart, chromen omranding en daaromheen een witte cirkel. Of crème in dit geval, net als de versnellingspookknop. Verder treft u blauw lederen stoelen, een blauw dashboard en even blauwe portierbekleding aan boord van de Mercedes-Benz 250 SL. Tellers, meters, asbak, dashboard finish, ventilatieroosters, het mechanisme van de automaat, portierlijsten + deurgrepen, alsmede de tijdcorrecte radio: het is allemaal verchroomd. Welkom in de 60s! Dat voor de vloerbedekking ook een blauwe afwerking is gekozen, getuigt van smaak. We laten in het midden of dit de stijl van Duitsland of Italië is...
Techniek
In feite is de 250 SL een doorontwikkelde c.q. verder verbeterde versie van de 230 SL. De cijfers refereren aan de motorinhoud van de Benz. In ons geval dus 2,5 liter, goed voor 150 pk en 216 Nm koppel; een upgrade van 20 Nm. De vergrootte brandstoftank en toepassing van extra remschijven achter, benadrukt dat de Mercedes 250 SL nóg meer een rijdersauto is. Wie koos voor de automaat had de beschikking over 4 versnellingen; ruim voldoende om de smeuïge 6-cilinder lijnmotor vlot in gang te zetten. Hoe vlot denkt u in Nunspeet te kunnen zijn denkt u?
Met vriendelijke groet,
team Prins.