Met zo’n naam vraagt de nieuwe Citroën Nemo natuurlijk om een ‘onderwater’-uitvoering. In Bologna komt Citroën aan deze wens tegemoet met het studiemodel Nemo Concetto, die is geïnspireerd op de gelijknamige vis uit de Disney-film Finding Nemo.

De Citroën Nemo Concetto is een concept op basis van de personenuitvoering van de nieuwe bestelauto die Citroën in samenwerking met Peugeot en Fiat heeft ontwikkeld. De Citroën Nemo Concetto biedt plaats aan vijf inzittenden. Dankzij de oranjewitte styling, de Finding Nemo-badges, het oceaanachtige interieur en de achterste patrijspoorten voelt iedereen er zich als een vis in het water.

Op de afgelopen BedrijfsautoRAI beleefde de Citroën Nemo zijn werelddebuut. Dankzij de compacte buitenafmetingen en toch royale laadruimte is de nieuwe bedrijfsauto uitermate geschikt voor gebruik in de stad. De besteller wordt vanaf eind februari geleverd in Nederland. De prijslijst begint bij 8.890 euro voor de versie met 1,4-liter benzinemotor. De 1,4-liter diesel is leverbaar vanaf 9.850 euro.