Wie van gewaagd design houdt was bij SsangYong lange tijd aan het juiste adres. Helaas zette die strategie geen zoden aan de dijk voor de verkoop. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat het merk een andere weg is ingeslagen. 

Op de autosalon van Genève, begin maart, onthult SsangYong de nieuwe Rodius. Die zal waarschijnlijk ook naar Nederland komen. Het gaat dan ook om een algemeen geaccepteerder ontwerp dan de vorige Rodius, die in ons land de bijnaam 'Dakkapel' draagt vanwege de glazen uitbouw boven z'n achterwerk. 

De vrijgegeven schetsen laten zien dat deze dakkapel verdwenen is en een moderner zevenpersoons-MPV is overgebleven. Geheel in lijn met de nieuwe Korando dus, volgt het Koreaans merk - dat nu in bezit is van het Indiase Mahindra - de strategie waarbij grotere aantallen autokopers gecharmeerd zijn van het uiterlijk.

De gunstige prijs is wat hen over de streep moet halen om de nieuwe Rodius te kopen. Die is echter nog niet bekendgemaakt dus wachten we allereerst de autoshow af waar de vernieuwde MPV z'n debuut maakt. Voorlopig kunnen we in ieder geval al de schetsen bekijken.