Land Rover heeft de dieselmotoren in de Range Rover en Range Rover Sport zuiniger gemaakt. Ook introduceert het merk een head-up display en een nieuw off-road-systeem, All Terrain Progress Control.

Land Rover schaaft de Range Rover en Range Rover Sport bij. De TDV6 en SDV6 dieselmotoren zijn zuiniger gemaakt, tot 7 procent. Het merk voerde daarvoor aanpassingen door aan de turbo, het injectiesysteem, de oliepomp en de uitlaatrecirculatie. De TDV6 verbruikt nu 6,9 l/100 km (1 op 14,4), de CO2-uitstoot daalde naar 182 g/km.

De SDV6 is niet alleen zuiniger, maar krijgt er ook 14 pk vermogen en 100 Nm koppel bij. De cijfers zijn nu 306 pk en 700 Nm. Het verbruik is gedaald tot 7,0 l/100 km (1 op 14,2) en de CO2-uitstoot tot 185 g/km.

De Range Rover en Range Rover Sport zijn vanaf nu ook leverbaar met het nieuwe All Terrain Progress Control. Dit systeem regelt volautomatisch de mate van aandrijving op elke ondergrond, de bestuurder hoeft alleen maar de gewenste snelheid in te stellen. Een soort cruise control voor off-road dus. Mocht de ingestelde snelheid te hoog zijn voor de terreinomstandigheden dan past ATCP deze automatisch aan. Het laatste nieuwtje is een head-up display, dat niet alleen de snelheid weergeeft maar ook navigatie-en verkeersbordeninformatie.