Het nieuwe Rolls-Royce-label Black Badge voor veeleisende, jonge kopers biedt 'het ultieme in puur luxe styling én motorprestaties'. De primeur is voor de Ghost en Wraith. 

Rolls-Royce mag dan een iconisch merk zijn, om ook jonger publiek aan te trekken is iets meer nodig. Kwamen succesvolle jongemannen als Keith Moon, Yves Saint Laurent en Muhammad Ali indertijd nog 'vanzelf' terecht bij het Britse limousinemerk, tegenwoordig zijn hun evenknieën veeleisender. Zij vragen het merk een Rolls-Royce te produceren zoals geen andere, 'een Rolls die niet alleen aan onze gevoeligheden appeleert en deze weergeeft, maar een die fundamenteel anders is - net als wijzelf'. 

Rolls-Royce heeft hiervoor niet alleen gekeken naar het onalledaagse leven van deze jonge miljonairs, maar des te meer naar het donkere nachtleven dat ze vaak leven. Het antwoord van het luxemerk komt dan ook in de vorm van een nieuw label, Black Badge. Deze - uitgebreid te personaliseren - serie biedt 'het ultieme in puur luxe styling én motorprestaties'. De eerste twee modellen die met Black Badge gepresenteerd worden zijn de Rolls-Royce Ghost en Wraith. 

Voor de styling gebruikt het merk geavanceerde luchtvaartmaterialen zoals oppervlakken van carbon-composiet waarin aluminium is verwerkt. De geavanceerde producten moeten de eigenaren het gevoel geven van oneindige mogelijkheden. Met een speciaal procédé zijn materialen bovendien donkerder gemaakt. 

Een Rolls-Royce zoals geen andere, een die fundamenteel anders is - net als wijzelf 

De technische aanpassingen richten zich op meer opwindende rij-eigenschappen, zij het 'op de Rolls-Royce manier' (lees: nog altijd comfortabel). Naast updates aan ophanging, besturing en de instellingen van de transmissie krijgen de motoren extra power. De Ghost Black Badge biedt maximaal 603 pk (dat is 40 extra paarden ten opzichte van de reguliere Ghost) en 840 Nm koppel (+60 Nm). Bij de Wraith Black Badge ligt het topvermogen onveranderd op 623 pk maar is er 70 Nm extra koppel ter beschikking.