Renault vult het hybride assortiment aan met drie nieuwe E-Tech-modellen, van de Mégane, Captur en Arkana. Het merk maakt daarbij gebruik van verschillende hybride aandrijftechnieken.

Renault maakt vaart met de elektrificering van het gamma en introduceert in een keer weer drie nieuwe E-Tech-varianten. Voor de volgend jaar te verschijnen Renault Arkana was reeds een stekkerloze hybride aangekondigd. Aanvullend laat het Franse merk weten dat het bij de 1.3 TCe-motoren van 140 en 160 pk ook gebruikmaakt van een 12 Volt 'micro-hybride' start/stop-systeem. 

Geheel nieuwe is de plug-in hybride uitvoering van de Mégane hatchback. Twee elektromotoren, een verbrandingsmotor en een transmissie zonder koppeling maken het mogelijk om tot circa 50 km puur elektrisch te rijden met snelheden tot 135 km/u (volgens de WLTP-test). Het systeemvermogen ligt op 160 pk, de capaciteit van de accu op 9,8 kWh. Deze PHEV verschijnt volgend jaar tegelijk met de vernieuwde Mégane. 

De Renault Captur, die reeds te bestellen is als E-Tech plug-in hybride, krijgt nu ook een stekkerloze variant. Zonder op te hoeven laden kan de reguliere Captur E-Tech Hybrid toch volledig elektrisch rijden. Net als bij de Arkana ondersteunt een 1,2 kWh-batterij de brandstofmotor. Het gecombineerde vermogen bedraagt 140 pk. 

Captur R.S. Line

De benzineversie Captur 1.3 TCe zal voortaan ook leverbaar zijn met het 12V-start/stop-systeem. Renault voegt verder de sportieve R.S. Line-uitvoering toe aan het Captur-gamma. Deze topversie wordt leverbaar met meerdere motoriseringen. Nieuw ontworpen bumpers, een F1-voorspoiler en exclusieve lichtmetalen wielen maken 'em herkenbaar. Renault voorziet het interieur van speciale bekleding, carbon-look en aluminium accenten, rode stiksels op het stuurwiel en een zwarte hemelbekleding.