De Hummer H2 kan vanaf 2009 gebruik maken van een turbodieselmotor. In tegenstelling tot de gebruikelijke gang van zaken bij General Motors is de zelfontbrander ditmaal in eigen huis ontwikkeld en niet geleend van andere fabrikanten.

De turbodiesel heeft een cilinderinhoud van 4,5 liter. De V8 levert 310 pk en heeft een maximumkoppel van 630 Nm. De Hummer H2 krijgt niet het alleenrecht over de nieuwe diesel. De krachtbron past ook in bijvoorbeeld de Cadillac Escalade. Zelfs de Corvette en Camaro zouden met de diesel uitgerust kunnen worden, maar GM laat Audi nog even de weg vrijmaken voor dieselaangedreven sportwagens met de R8 TDI.

De V8-diesel van General Motors voldoet aan de emissienormen die vijftig Amerikaanse staten hebben opgesteld voor 2010. GM claimt dat de motor 13 procent minder CO2 uitstoot dan een vergelijkbare benzinemotor en dat de emissie van NOx zelfs 90 procent lager ligt. De krachtbron beschikt over vier kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen, een aluminium kop, een turbo met variabele geometrie en een intercooler.