Met nog een ruime week te gaan voordat de autosalon van Genève start laat Hyundai z’n grote primeur alvast aan de wereld zien. Maak kennis met de Hyundai i40.

Volgens Hyundai is de i40 het levende bewijs van de verandering die het merk doormaakt. Daarom komt het merk gelijk met een nieuwe slogan: New thinking, new possibilities. De i40 is speciaal voor de Europese markt ontwikkeld maar leunt technisch op de nieuwe Sonata, die in andere delen van de wereld wordt verkocht.

Bij de verkoopstart levert Hyundai vier motoren, waarvan er twee in de 20 procent bijtellingscategorie vallen. De eerste is de 1.6 GDI met 135 pk en een CO2-uitstoot van 138 g/km. Meer vermogen biedt de 177 pk sterke 2.0 GDI. 20 procent bijtellen doe je ook in de 1.7 diesel met 115 pk. Die stoot slechts 113 g/km CO2 uit. Er is ook nog de 1.7 met 135 pk.

De i40 is een zeer belangrijke auto voor Hyundai. Het merk wil z’n imago verder versterken en serieus gaan meespelen in het belangrijke zakensegment. Met een vlot vormgegeven koets hoopt Hyundai veel kopers naar de showroom te trekken. In mei verschijnt eerst de stationwagen, in oktober volgt de sedan.