Van Bentleys grand tourer Mulsanne verschijnt ook een cabrio-uitvoering. In de concurrentie met de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé is Bentley niet bescheiden.

Bentley ontwikkelt een cabriolet van de Mulsanne. Dit weekend was voor een beperkt groepje bezoekers van het Pebble Beach concours een 'sneak preview' van het rijdend prototype, van de hand van Mulliner. Bij de presentatie gaf de Britse autobouwer bijgaande schetsen vrij.

Daarop zien we dat de nieuwe Mulsanne-telg zijn vier zitplaatsen behoudt. De stoffen kap moet tijdens het rijden te openen en sluiten zijn, aldus de toelichting van Bentley-CEO Wolfgang Dürheimer. Behalve wat noodzakelijke verstevigingen zal weinig aan de Mulsanne worden veranderd.

De Mulsanne Cabrio Concept zal 's werelds meest elegante en geavanceerde cabriolet zijn

Net als de sedan moet de cabriolet tot het topsegment gaan behoren. Bentley is daarbij allerminst bescheiden: "De Mulsanne Cabrio Concept zal 's werelds meest elegante en geavanceerde cabriolet zijn, die de sterkste en meest gerafinneerde luxe grand touring belevenis biedt voor vier volwassenen." Luxueuze high-performance jachten zijn dan ook de inspiratiebron voor de interieurinrichting.

Gevraagd wanneer de cabrio klaar is, hintte Dürheimer op de Los Angeles Auto Show eind november. Of we daar dan de conceptcar te zien krijgen of het productieklare exemplaar is onduidelijk. De meerprijs van de cabriolet ten opzichte van de Mulsanne sedan zal circa 10 procent bedragen. Daarmee komt de cabrio op circa 475.000 euro. Wordt de nieuwe uitvoering voorzien van een aanzienlijk schonere motor dan de 4.75 V8 uit de sedan, dan kan er nog wat belastinggeld afgaan. Volgens de laatste berichten is het merk aan het kijken of diesel(hybride) aandrijving tot de mogelijkheden behoort.