Ford kondigt aan welke motoren er straks in de B-Max worden geleverd. Met beide krachtbronnen heeft de compacte MPV een lage CO2-uitstoot.

Nu het officiële publieksdebuut van de B-Max nadert geeft Ford wat meer informatie over de auto vrij. Zo weten we nu met welke motoren de B-Max geleverd gaat worden en welke CO2-uitstoot daarbij hoort. Volgens Ford heeft de nieuwe MPV de laagste CO2-uitstoot in z’n segment. Voor nu is dat waar maar concurrenten als Fiat 500L en de Nissan Note komen er nog aan.

Dat neemt niet weg dat Fords nieuwe 1.0 Ecoboost driecilinder een aanwinst is. Ook voor B-Max dus, waar hij in de 120 pk-versie geleverd gaat worden. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 114 g/km en het theoretische verbruik komt op 4,9 l/100 km uit (1 op 20,4).

Uiteraard komt er ook een dieselmotor, de bekende 1.6 TDCi. Deze stoot elke kilometer 104 gram CO2 uit en verbruikt 4 liter diesel per 100 kilometer, gelijk aan 1 op 25. Deze motoren worden geholpen door een start/stop-systeem en een regeneratief remsysteem. Overigens betekent deze CO2-uitstoot voor de EcoBoost en TDCi dat beide motoren tot 2015 in de 20 procent bijtellingscategorie vallen.