De Europese introductie van de pick-up Renault Alaskan is aanstaande. Als eerste komt de vierwielaangedreven Double Cab-uitvoering. 

In Latijns-Amerika rijdt 'ie inmiddels rond, nu vindt Renault het tijd om de Alaskan op de Europese markten te introduceren. In september komt de vierwielaangedreven Double Cab-uitvoering als eerste, daarna volgen andere uitvoeringen op basis van de vraag in betreffend land. Hoe dan ook kan de auto bij bestelling naar wens worden ingericht of omgebouwd. De Renault-dealer biedt een ruim assortiment aan handige accessoires hiervoor. 

Bestuurders kunnen kiezen uit drie rij-standen: tweewielaandrijving voor normale omstandigheden; (hoge gearing) vierwielaandrijving bij gladde ondergronden en weer waarbij extra tractie nodig is; en lage gearing vierwielaandrijving op extreem terrein, bijvoorbeeld tijdens expedities of challenges. De pick-up beschikt over techniek die offroad rijden vergemakkelijkt, waaronder een elektronisch 'limited-slip' differentieel, Hill Start Assist en Hill Descent Control.

Ook de standaard aanwezige 360 graden camera komt van pas. Deze is onderdeel van een uitgebreid multimediasysteem met touchscreen. Daarnaast is er een kleiner TFT-scherm voor onder meer navigeren en zuinig rijden. De overige standaarduitrusting omvat automatische dual-zone climate control en comfortabele 'zero gravity'-zittingen. Er is extra aandacht besteed aan het beperken van trillingen en geluid.

Renault Alaskan

Het laadbed van de Alaskan biedt ruimte aan 2,46 m2 bagage. Het versterkte ladderchassis kan een totaal laadgewicht aan van meer dan een ton, de horizontaal open te klappen bagageklep tot 500 kg. De laadhoogte ligt 81 cm boven de grond. De auto komt inclusief een slim bevestigingssysteem. Een aanhanger trekken kan de Alaskan ook, tot 3,5 ton gewicht. 

Bij bestelling kan worden gekozen tussen de 160 pk (met enkele turbo) of 190 pk (bi-turbo) uitvoering van de 2.3 viercilinder dCi-dieselmotor. Ook is er keuze uit een handmatige zesbak en zeventraps automaat. Het gecombineerde gebruik (volgens de NEDC-cyclus) ligt op 6,3 l/100 km. Nederlandse prijzen volgen.