De Opel Vectra houdt op te bestaan. In juli presenteert Opel op de London Motor Show de nieuwe middenklasser en deze krijgt niet alleen een compleet nieuw design, maar ook een nieuwe naam. Na maanden van speculaties heeft Opel nu bevestigd dat die naam inderdaad Insignia gaat worden.

De Insignia volgt de Vectra op. Van de drie generaties die daarvan zijn gebouwd sinds 1988, werden in totaal bijna 5,5 miljoen exemplaren verkocht. Daarvoor deed de Opel Ascona eveneens goede zaken in het middensegment. Na de introductie in 1970 rolden 4,4 miljoen Ascona’s van de band. Opel brengt de nieuwe Insignia-reeks onder in de thuisfabriek van het merk in Rüsselsheim.

Alain Visser, marketingchef van General Motors licht alvast een tipje van de sluier over het uiterlijk van de nieuwe middenklasser. “Wie onze baanbrekende GTC concept car van dichtbij bekijkt, krijgt een goed idee van hoe sensationeel de nieuwe designtaal van Opel zal zijn.” Overigens werd de naam Insignia in 2003 ook al gebruikt voor een studiemodel als mogelijke opvolger van de Omega. Zover is het echter nooit gekomen.