De Honda Jazz Hybrid debuteert eind deze week op de autosalon van Parijs. Om ons niet langer in spanning te houden geeft het merk alvast wat nieuwe specificaties vrij.

De Honda Jazz Hybrid is nog niet officieel gehomologeerd maar Honda heeft zelf alvast wat metingen gedaan. Daaruit blijkt dat de Jazz Hybrid 104 g/km CO2 uitstoot. In Nederland betekent dat vrijstelling van BPM en wegenbelasting en veertien procent bijtelling bij zakelijk gebruik. In het B-segment is dat overigens niet uniek, steeds meer merken komen met zuinige dieseluitvoeringen die van dezelfde voordelen genieten.

Honda geeft een voorlopig verbruik op van 4,4 l/100 km (1 op 22,7). De Jazz maakt gebruik van dezelfde techniek als de Insight. Dat betekent dat een 1.3 benzinemotor is gekoppeld aan het IMA-systeem. Net als de Insight is de Jazz Hybrid in staat om over een korte afstand geheel op elektriciteit te rijden.

Honda heeft ondanks de toevoeging van een accupakket niets veranderd aan de flexibiliteit en bagageruimte van de Jazz. Het merk monteert de batterijen onder de vloer van de kofferbak, die met 300 liter onveranderd ruim is. De Hybrid beschikt net als de reguliere uitvoeringen over het Magic Seat-systeem, waarmee je eenvoudig de stoelen kunt op- en omklappen.