Mercedes-Benz lepelt de bekende 2,1 liter viercilinder dieselmotor voor het eerst in de SLK. De combinatie van een laag verbruik, een grote actieradius en aansprekende prestaties is op papier overtuigend.

Voor het eerst in z’n bestaan krijgt de Mercedes SLK een dieselmotor. Mercedes ziet het succes van de E250 en E350 CDI Cabriolet als belangrijkste aanleiding om de SLK van een zelfontbrander te voorzien. Het merk haalt daarvoor de bekende 2,1 liter CDI-motor uit het magazijn.

Het blok produceert 204 pk en 500 Nm, genoeg om de auto in 6,7 seconden van 0 naar 100 km/u te laten accelereren. De coupe-cabriolet bereikt een topsnelheid van 243 km/u, als je dat wenst. Standaard monteert Mercedes een 7G –Tronic Plus automaat, in de loop van 2012 wordt een handgeschakelde zesbak leverbaar.

Het brandstofverbruik zou, als je het rustig aan doet, uit moeten komen op 4,9 l/100 km (1 op 20,4). De CO2-uitstoot bedraagt 128 g/km. Een start/stop-systeem is standaard en helpt mee om het verbruik te reduceren. In december staat de SLK CDI in de showroom, prijzen zijn nog niet bekend.