SUV’s worden steeds kleiner en dus kan Citroën niet achterblijven. De C-Crosser krijgt een klein broertje met de naam C4 Aircross.

In het voorjaar van 2012 rolt Citroën de C4 Aircross de showrooms binnen. Net als bij de C-Crosser dient een Mitsubishi-model als basis, dit keer de ASX. Toch moet je drie keer kijken om dat model erin terug te zien. Citroën heeft flink wat veranderingen aangebracht aan het oorspronkelijke ontwerp.

De neus is geheel hertekend en zeer duidelijk herkenbaar als Citroën, onder andere door de verticale led-strips in de bumper. Aan de achterkant vinden we elementen van de Hypnos conceptcar terug en Citroën heeft zelfs aan de zijkant wat wijzigingen aangebracht. Het achterste zijruitje loopt optisch door in de achterruit.

Citroën biedt bij de verkoopstart drie motoren aan. Het instapmodel heeft de 1.6 benzinemotor met 115 pk, die standaard met voorwielaandrijving en een vijfversnellingsbak wordt geleverd. De twee diesels, een 1.6 met 110 pk van Peugeot en Citroën zelf en een 150 pk sterke 1.8 van Mitsubishi, zijn leverbaar met voorwiel- of vierwielaandrijving en standaard gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Voor het noemen van prijzen is het nog te vroeg.