Renault presenteert de vernieuwde Master. Een aangepaste grille, betere veiligheidssystemen en vernieuwde motoren zijn de belangrijkste verbeteringen.

Renault heeft zijn grootste bestelwagen nog eens tegen het licht gehouden en een aantal dingen verbeterd. Aan de buitenkant kan je dat hooguit zien aan de vernieuwde grille met groter logo en meer chroomaccenten, maar onderhuids zijn de wijzigingen groter.

Zo herziet Renault het motorenassortiment. De 2.3 dieselmotor vormt nog steeds de basis, maar de versie met 150 pk verdwijnt en wordt vervangen door twee nieuwe varianten met twinturbotechniek. De minst krachtige heeft 135 pk, de nieuwe topmotor 165 pk. Die laatste verbruikt 1,5 l/100 km minder dan de oude 2.3 met 150 pk, ondanks de toename van vermogen (plus 15 pk) en koppel (plus 10 Nm). De Master met 2.3 165 pk verbruikt 6,9 l/100 km (1 op 14,4) en stoot 180 g/km CO2 uit. De 2.3-versies met 110 en 125 pk blijven onveranderd in het assortiment.

Op het gebied van veiligheidssystemen wordt de Master weer bij de tijd gebracht. De elektronische stabiliteitscontrole houdt nu rekening met de belading en Renault levert de Master met hill start-systeem, trailerassistent en een dodehoekspiegel, in de zonneklep aan de bijrijderskant. Nieuw is verder het R&Go-systeem met smartphone-integratie (alleen Apple of Android-besturingssysteem).

Aan de mogelijkheden en laadruimte van de Master is niets veranderd. Met vier verschillende lengtes, drie hoogtes, vier carrosserievarianten en een laadruimte die varieert van 8 tot 22 m3 is er genoeg te kiezen.

In het najaar verschijnt de vernieuwde Master bij de dealers, de orderboeken worden geopend in juni. Dan kunnen we ook de prijzen melden.