Mercedes-Benz 124-serie

Net als de bijtellingsregels voor nieuwe auto’s worden die van youngtimers eenvoudiger. Dat niet alleen, voor schonere auto's gaat het tarief omhoog.

Voor wie in 2017 een youngtimer van de zaak gaat rijden worden de regels eenvoudiger. Het reguliere tarief is voortaan altijd 35 procent, ongeacht de CO2-uitstoot. Dat wil zeggen: bij auto’s ouder dan 15 jaar wordt 35 procent van de dagwaarde belast als loon. Uitzondering zijn elektrische youngtimers, voor zover die er zijn. Daarvoor geldt een tarief van 17 procent van de dagwaarde.

De bijtellingsregels voor youngtimers worden in 2017 net als die van nieuwe auto's sterk vereenvoudigd. Dit jaar geldt er nog een systeem met verschillende percentages, afhankelijk van de CO2-uitstoot. Dat systeem wordt afgeschaft, ook voor youngtimers. Voor oudere auto’s zijn die verschillende categorieën bovendien overbodig, omdat bijna alle youngtimers in de hoogste CO2-klasse vallen.

Mocht je een auto hebben die bijna 15 jaar oud is, dan wordt de bijtelling tot het moment dat de auto de vereiste leeftijd heeft bereikt berekend over de nieuwwaarde. Dat percentage is in 2017 22 procent, tenzij het een elektrische auto is. Daarvoor geldt een tarief van 4 procent.  

Zoek hier naar auto's van 15 jaar en ouder.

Net als de bijtellingsregels voor nieuwe auto’s worden die van youngtimers eenvoudiger. Dat niet alleen, voor schonere auto's gaat het tarief omhoog.

Voor wie in 2017 een youngtimer van de zaak gaat rijden worden de regels eenvoudiger. Het reguliere tarief is voortaan altijd 35 procent, ongeacht de CO2-uitstoot. Dat wil zeggen: bij auto’s ouder dan 15 jaar wordt 35 procent van de dagwaarde belast als loon. Uitzondering zijn elektrische youngtimers, voor zover die er zijn. Daarvoor geldt een tarief van 17 procent van de dagwaarde.

De bijtellingsregels voor youngtimers worden in 2017 net als die van nieuwe auto's sterk vereenvoudigd. Dit jaar geldt er nog een systeem met verschillende percentages, afhankelijk van de CO2-uitstoot. Dat systeem wordt afgeschaft, ook voor youngtimers. Voor oudere auto’s zijn die verschillende categorieën bovendien overbodig, omdat bijna alle youngtimers in de hoogste CO2-klasse vallen.

Mocht je een auto hebben die bijna 15 jaar oud is, dan wordt de bijtelling tot het moment dat de auto de vereiste leeftijd heeft bereikt berekend over de nieuwwaarde. Dat percentage is in 2017 22 procent, tenzij het een elektrische auto is. Daarvoor geldt een tarief van 4 procent.  

Zoek hier naar auto's van 15 jaar en ouder.