Hoezo richt Opel zich met de nieuwe Agila op vrouwen? Het Duitse merk presenteerde gisteren in een exclusieve schoenenwinkel in de P.C. Hooftstraat de Agila City Heels.

Opel ziet de Agila als trendy stadsauto en richt zich daarmee zeer nadrukkelijk op vrouwen. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de vrouwen de auto ziet als modeaccessoire en dat bracht Opel op een idee. Beeldend kunstenaar Luca Stapper en modemaker Simon Deering ontworpen de Opel Agila schoen, voor gelegenheid gedoopt tot Agila City Heels.

De speciale hakken zijn niet zomaar blauwe schoentjes met wat stickertjes erop. Het neusje van de Agila is zeer gedetailleerd nagemaakt, de lamellen in de grille zijn gescheiden en de naden van de ‘motorkap’ en rondom de mistlampen zijn zichtbaar. Volgens Opel is het schoentje een ‘extravagante metafoor’.

Het Duitse merk presenteerde de City Heels op een klein feestje in de ‘P.C. Hooft’, waarbij onder andere Georgina Verbaan, Victoria Koblenko en Lieke van Lexmond aanwezig waren. Exclusief is de Agila-schoen in ieder geval wel, er bestaat maar één paar van.