Daihatsu Copen

De twee leukste Daihatsu’s verdwijnen. Daihatsu stopt deze zomer met de productie van de Copen en Materia. Beide modellen zijn de komende maanden nog beperkt leverbaar in Nederland.

De productie van de Daihatsu’s Copen en Materia stopt binnenkort. De Copen heeft z’n levenscyclus vol gemaakt en de Materia gaat wegens gebrek aan succes eerder dan gepland uit productie. Zo blijft er nog maar weinig over van het Daihatsu-gamma. De Cuore, Sirion, Trevis en Terios zijn de enige overgebleven modellen.

De Daihatsu Copen werd in 2002 onthuld. De overweldigende reacties deden Daihatsu besluiten de auto naar Nederland te halen. De eerste jaren was de roadster alleen leverbaar met het stuur aan de rechterkant, pas vanaf 2006 bouwden de Japanners ook linksgestuurde exemplaren. In zes jaar tijd zijn er in Nederland nog geen 300 Copens verkocht.

Het leven van de Materia eindigt voortijdig. De eigenwijze mini-MPV werd in 2006 op de markt gebracht als fris alternatief voor de vaak suffe compacte MPV’s. De auto is afgeleid van de Toyota bB, die in Japan wordt verkocht. Helaas heeft de Materia niet gebracht wat Daihatsu ervan verwachtte en dus trekt het merk voortijdig de stekker eruit. In september stopt de productie definitief.

De twee leukste Daihatsu’s verdwijnen. Daihatsu stopt deze zomer met de productie van de Copen en Materia. Beide modellen zijn de komende maanden nog beperkt leverbaar in Nederland.

De productie van de Daihatsu’s Copen en Materia stopt binnenkort. De Copen heeft z’n levenscyclus vol gemaakt en de Materia gaat wegens gebrek aan succes eerder dan gepland uit productie. Zo blijft er nog maar weinig over van het Daihatsu-gamma. De Cuore, Sirion, Trevis en Terios zijn de enige overgebleven modellen.

De Daihatsu Copen werd in 2002 onthuld. De overweldigende reacties deden Daihatsu besluiten de auto naar Nederland te halen. De eerste jaren was de roadster alleen leverbaar met het stuur aan de rechterkant, pas vanaf 2006 bouwden de Japanners ook linksgestuurde exemplaren. In zes jaar tijd zijn er in Nederland nog geen 300 Copens verkocht.

Het leven van de Materia eindigt voortijdig. De eigenwijze mini-MPV werd in 2006 op de markt gebracht als fris alternatief voor de vaak suffe compacte MPV’s. De auto is afgeleid van de Toyota bB, die in Japan wordt verkocht. Helaas heeft de Materia niet gebracht wat Daihatsu ervan verwachtte en dus trekt het merk voortijdig de stekker eruit. In september stopt de productie definitief.