Audi levert de TT RS vanaf nu ook met automaat. De meerprijs is gering, de prestaties zijn beter en het verbruik lager.

Audi monteert een zevenstraps S-Tronic automaat met dubbele koppeling en zeven verzetten in de TT RS Coupé en Roadster. Behalve een automaatstand biedt de versnellingsbak ook de mogelijkheid om te schakelen met paddles achter het stuur.

De prestaties van de 340 pk sterke 2.5 vijfcilinder turbomotor zijn met de S-Tronic nóg indrukwekkender. Het sprintje van 0 naar 100 km/u legt de TT RS met automaat in slechts 4,3 seconden af, 0,3 seconden sneller dan de handgeschakelde uitvoering. De verbruikswinst is mooi meegenomen, de RS S-Tronic verbruikt 8,4 l/100 km (1 op 11,9) in plaats van 9,2 l/100 km.

De topsnelheid blijft gelijk: 250 km/u, elektronisch afgeregeld. Optioneel verhoogt Audi de begrenzer naar 280 km/u. De meerprijs van de TT RS met S-Tronic is gering. De Coupé kost 76.905 euro, een meerprijs van slechts 760 euro. Voor de TT RS Roadster S-Tronic moet je minimaal 80.345 euro meenemen, 560 euro meer dan de RS met handbak kost.