Hyundai RM16

Hyundai toont met de RM16 welke techniek er mogelijk in de toekomstige sportieve N-modellen toegepast gaat worden. De RM16 is de laatste showcase voordat het eerste straatmodel van het nieuwe label verschijnt.

Hyundai onthult op de autoshow van Busan in Zuid Korea later deze week de RM16. Deze in de verte op de Veloster gebaseerde concept car laat zien wat we van Hyundai’s nieuwe sportieve N-label kunnen verwachten. De RM16 is de laatste showcar tot aan de onthulling van het eerste productiemodel.

De RM is de opvolger van de RM15 en RM14, die in de jaren hiervoor werden gepresenteerd in Busan. Het nieuwste studiemodel in de reeks is de meest serieuze. De auto heeft een aluminium spaceframe en bodypanelen van koolstofvezel, waardoor het gewicht laag wordt gehouden. 43 procent van de kilo’s leunt op de voorwielen, de rest drukt op de achterwielen. De goede gewichtsverdeling mede mogelijk gemaakt doordat de motor achter de voorstoelen is geplaatst. Die motor is een 2.0 T-GDI turbo, met een vermogen van 300 pk.

De Veloster is in de verte nog te herkennen in het ontwerp, dat vooral is geoptimaliseerd voor een zo gunstig mogelijke aerodynamica en koeling van de motor. Ook de toekomstige N-modellen krijgen een vorm-volgt-functie-design. 

Hyundai belooft dat het eerste N-model 'binnenkort' zal worden onthuld.

Hyundai toont met de RM16 welke techniek er mogelijk in de toekomstige sportieve N-modellen toegepast gaat worden. De RM16 is de laatste showcase voordat het eerste straatmodel van het nieuwe label verschijnt.

Hyundai onthult op de autoshow van Busan in Zuid Korea later deze week de RM16. Deze in de verte op de Veloster gebaseerde concept car laat zien wat we van Hyundai’s nieuwe sportieve N-label kunnen verwachten. De RM16 is de laatste showcar tot aan de onthulling van het eerste productiemodel.

De RM is de opvolger van de RM15 en RM14, die in de jaren hiervoor werden gepresenteerd in Busan. Het nieuwste studiemodel in de reeks is de meest serieuze. De auto heeft een aluminium spaceframe en bodypanelen van koolstofvezel, waardoor het gewicht laag wordt gehouden. 43 procent van de kilo’s leunt op de voorwielen, de rest drukt op de achterwielen. De goede gewichtsverdeling mede mogelijk gemaakt doordat de motor achter de voorstoelen is geplaatst. Die motor is een 2.0 T-GDI turbo, met een vermogen van 300 pk.

De Veloster is in de verte nog te herkennen in het ontwerp, dat vooral is geoptimaliseerd voor een zo gunstig mogelijke aerodynamica en koeling van de motor. Ook de toekomstige N-modellen krijgen een vorm-volgt-functie-design. 

Hyundai belooft dat het eerste N-model 'binnenkort' zal worden onthuld.