Ruimte komt uit de lengte of uit de breedte en Honda koos het laatste voor haar nieuwe FR-V. Deze compacte ruimteauto beschikt over drie stoelen voorin en drie achterin, waarbij de achterste stoelen in de bodem kunnen worden weggeklapt, waarna een volledig vlakke laadvloer ontstaat. De FR-V komt dit najaar naar Nederland.


De interieuropstelling van de FR-V is opvallend, maar zeker niet nieuw. In feite combineert Honda de 3+3 indeling van de Fiat Multipla met de wegklapbare stoelen van Opels Flex7 systeem, dat voor het eerst werd toegepast op de Zafira. Misschien niet origineel dus, maar wel slim en praktisch. De middelste stoelen voor en achter kunnen bovendien worden verschoven. Het voorste exemplaar laat zich bovendien omklappen tot een tafeltje of extra brede armleuning met opbergvak voor kleine spullen.

De centrale voorstoel en buitenste zitplaatsen achter zijn voorzien van ISOFIX-punten voor de veilige bevestiging van kinderzitjes. Wel moet de middelste voorstoel dan in de achterste stand worden gezet om te voorkomen dat de MaxiCosi wordt geraakt door de bestuurdersairbag. Die is met 860 mm overigens extra breed en beschermt ook de passagier in het midden. Dan is er nog een luchtzak voor de rechter voorpassagier en zijn er zijairbags voorin en gordijnairbags over de volle lengte van de auto. Dat wordt weer een sterrenregen bij Euro NCAP


Aanvankelijk zal Honda de FR-V met twee benzinemotoren leveren: een 1.7 met 125 pk (92 kW) en een 150 pk (110 kW) sterke 2,0 liter. In 2005 volgt dan nog de bekende 2,2 liter i-CTDi common-rail diesel.
De 2.0 en 2.2 krijgen allebei een zesversnellingsbak. Prijzen gaat Honda later bekendmaken.