Hyundai gaat zuinig om met de extra zuinige Getz. De milieuvriendelijke variant van de compacte auto komt namelijk niet naar Nederland. De Getz 1.5 CRDi i-Blue wordt wel in België geleverd, waar de auto vanwege zijn lage uitstoot in aanmerking komt voor overheidssubsidie.

De Getz i-Blue beschikt over dezelfde 1,5-liter turbodiesel als het reguliere model. Ook het vermogen van 88 pk en het maximumkoppel van 215 zijn identiek. Hyundai heeft echter het motormanagement aangepast en de hogere versnellingen verlengd, zodat de krachtbron efficiënter met zijn energie omspringt. Dat gaat weliswaar ten koste van de topsnelheid, die bedraagt nu 167 km/u, maar het gemiddelde brandstofverbruik is teruggebracht tot 4,1 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot is 109 gram per kilometer en daarmee blijft de auto in België dus onder de grens van 115 gram per kilometer, wat recht geeft op overheidssubsidie.

Nederland hanteert andere grenzen voor milieukorting en daarom heeft Hyundai besloten de groene, of moeten we blauwe zeggen, versie van de Getz niet in ons land te introduceren. Van zijn opvolger, de i2-, verschijnt op korte termijn wel een i-Blue versie in Nederland. Dit model wordt onder meer voorzien van een start/stop-systeem en speciale banden met een lage rolweerstand.