Peugeot voert diverse wijzigingen door aan de 1.6 en 2.0 HDiF in de 407. De dieselmotoren zijn zuiniger, schoner en als gevolg daarvan ook goedkoper omdat ze een groener energielabel krijgen.

De mededeling dat de 407 Coupé verdwijnt compenseert het merk met goed nieuws over de dieselmotoren in de 407 Berline en SW. De 1.6 HDiF met 110 pk in deze modellen verbruikt minder brandstof en stoot minder CO2 uit. De bijbehorende cijfers: 4,9 l/100 km (1 op 20,4) en slechts 129 g/km CO2-uitstoot, dat was minimaal 145 g/km. Standaard krijgt deze uitvoering voortaan elektrische stuurbekrachtiging in plaats van hydraulische, dat is beter voor het brandstofverbruik en volgens Peugeot wordt de besturing preciezer.

Het beste nieuws is misschien wel dat zowel de vijfdeurs als de SW een A-label krijgen van de overheid met de bijbehorende BPM-korting. Peugeot is zo vriendelijk om deze door te berekenen aan de klant, waardoor de vanafprijs van de 1.6 HDiF 110 pk voortaan 27.710 euro bedraagt.

Ook de 2.0 HDiF is aangepast waardoor deze auto nu een B-label krijgt en aan de Euro5-uitlaatgasnorm voldoet. Het merk bereikte dit door wijzigingen in het motormanagementsysteem waardoor ook het vermogen met 4 pk stijgt. Ook hier een prijsverlaging van bijna 500 euro, waardoor de 407 2.0 HDiF verkrijgbaar is vanaf 30.480 euro. Goed nieuws allemaal maar het blijft jammer dat de 407 Coupé verdwijnt.