In tijden van crisis is het goed om te zien dat er ook modellen zijn die boven verwachting presteren. Zowel de Opel Insignia als de Renault Megane slaan zo goed aan dat de productie van de modellen verhoogd moet worden om aan de vraag te kunnen voldoen.

De Renault Megane profiteert van de sloopregelingen die op de belangrijkste markten van het merk gelden. Sinds de verkoopstart in november vorig jaar heeft het merk al 45.000 exemplaren van de compacte middenklasser verkocht.

De fabriek in het Spaanse Palencia, zo’n 200 kilometer ten noorden van Madrid, gaat 180 auto’s per dag extra produceren. Daarvoor trekt Renault 450 tijdelijke werknemers aan. Momenteel verlaten dagelijks 920 auto’s de fabriek in Palencia.

Ook Opel gaat de productie opschroeven, de Insignia is een groot succes. Het merk zegt al 100.000 orders voor de middenklasser te hebben geschreven sinds eind vorig jaar. De fabriek in Russelsheim, de Duitse thuisbasis van Opel, zet drie extra ploegendiensten in om aan de vraag te kunnen voldoen.