Mitsubishi presenteert op de aanstaande Autoshow van Moskou de Pajero Sport. Daarmee laat het merk in navolging van onder andere Mazda zien dat het de Russische automarkt zeer serieus neemt.

Het is de fabrikanten niet ontgaan dat de Russische automarkt op dit moment ‘booming’ is. Mitsubishi gunt de Autshow van Moskou daarom een wereldprimeur met de Pajero Sport. Deze SUV zal niet naar Nederland komen, in West-Europa voert het merk een ander modellenbeleid.

De Pajero Sport wordt verkrijgbaar als vijf- en als zevenzitter en krijgt stoelen met waterafstotende stof. Ook de bagageruimte is volledig waterproof. Het model krijgt het Superselect 4-WD-systeem uit de ‘gewone’ Pajero mee, die wél in Nederland wordt verkocht. Er zijn drie motoren: een 2.5 en 3.2 common-rail diesel en een 3.5 V6 benzinekrachtbron.

De Pajero Sport, die in landen over de hele wereld zal worden verkocht, heeft de belangrijke taak om Mitsubishi in Rusland verder te laten groeien. In 2007 verkocht het Japanse merk er 100.000 auto’s, dit jaar moeten dat er 140.000 zijn. Aangezien SUV’s erg populair zijn in Rusland moet de Pajero Sport bij gaan dragen aan een verdere groei in 2009.